ועדת הכספים אישרה: מיליוני שקלים יקוצצו ויועברו לחינוך החרדי

במקביל לדיון הדרמטי בבג"ץ, ועדת הכספים של הכנסת אישרה קיצוץ רוחבי ממשרדי הממשלה שנועד לעמוד בהבטחות למפלגות החרדיות. בין היתר יועברו 123 מיליון שקלים לחינוך העצמאי של יהדות התורה ו-115 מיליון לרשת החינוך של ש"ס

זמן צפייה: 01:48

בזמן שבג"ץ דן בחוק לביטול עילת הסבירות, ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) קיצוץ של כ-730 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה, בהם משרד הביטחון, הרווחה ועוד. הכספים שקוצצו הועברו לחינוך החרדי, כחלק מההסכמים הקואליציוניים.

הכספים הועברו כדי לעמוד בהבטחות שונות שניתנו למפלגות החרדיות. הכספים כוללים 123 מיליון שקלים לחינוך העצמאי של יהדות התורה, 115 מיליון לחינוך התורני של ש"ס ו-132 מיליון שקלים למוסדות התורניים.

הדיונים בוועדת הכספים
דיונים בוועדת הכספים, ארכיון | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מרבית הכספים מגיעים מקיצוץ בתקציבי הממשלה השונים. במשרד האוצר הסבירו שמדובר בעתודות, שהיו אמורות לחזור למשרדים רק אם לא ייעשה בהם שימוש - ולא "נצבעו" כבר. יש לומר שלא מדובר בדרישה חדשה אלא במימוש של הבטחות עוד מההסכמים הקואליציוניים.

מאז הקמת הממשלה הדרישות גדלו עד שלא ניתן היה להכניס הכל לבסיס התקציב. בנוסף לכספים למפלגות החרדיות, הועברו גם כספים לצרכים שיש עליהם פחות מחלוקת, כמו חינוך מיוחד.