פריג': לא נוכל להיות חלק מבנייה שתכשיל פתרון שתי מדינות

ברקע המתיחות בקואליציה, השר לשיתוף פעולה אזורי יצא נגד בנייה מעבר לקו הירוק ואיים כי אם יאושרו, מרצ תעזוב את הממשלה. "לא הייתה הסכמה לפגוע בפתרון שתי המדינות"

זמן צפייה: 07:18

המתיחות בקואליציה נמשכת: השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) יצא היום (שישי) נגד תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, ואיים כי אם תאושר - מפלגתו תעזוב את הממשלה. בריאיון בחדשות 13 אמר כי "לא נוכל להיות בממשלה עם בנייה שתשים מכשול לפתרון שתי המדינות, כמו בנייה ב-E1. על שאר הדברים נדבר, ונגיע להסכמות, לא צריך לשים אצבע בעין".

זה מנוגד לתפיסת עולמי, ואנחנו אומרים את זה לראש הממשלה", הסביר השר פריג'. "האג'נדה המדינית שלנו מבוססת על פתרון שתי המדינות. סיכמו בהסכם הקואליציוני שלא נוגעים בדברים שיש עליהם מחלוקת. לא הייתה הסכמה לפגוע בפתרון שתי המדינות".

מוקדם יותר השבוע פרסמה רשות מקרקעי ישראל, בהנחיית שר השיכון זאב אלקין, שיווקים ל-1,355 יחידות באזור יהודה ושומרון. לפי התוכנית, באריאל ייבנו 729, 346 בבית אל, 102 באלקנה, 96 בגבע בנימין, 57 בעמנואל, 22 בקרני שומרון ואחת בביתר עילית. זאת, לאחר כמעט שנה שלא אושרה בנייה ביהודה ושומרון. בנוסף, אושרה בניית 170 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C.

כזכור, דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס אמר בסוף השבוע כי ארה"ב מתנגדת לצעדים חד-צדדים לאחר שישראל פרסמה הודעה על בנייה מקיפה בהתנחלויות מעבר לקו הירוק עבור יהודים וגם עבור פלסטינים.