גוטליב "קיבלה אחריות" לתקיפה באיראן: "הראש מורם"; בן גביר: "דרדלה"

בישראל לא התייחסו באופן רשמי לדיווחים על תקיפה ישראלית, אך ח"כ טלי גוטליב כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ישראל מדינה חזקה ועוצמתית". השר לביטחון לאומי לא היה מרוצה כנראה מעוצמת התגובה הישראלית, וצייץ במילה אחת: "דרדל'ה". לפיד: "מעולם לא עשה שר בקבינט הביטחוני נזק כל כך כבד לביטחון המדינה"

זמן צפייה: 02:28

בישראל לא התייחסו הבוקר (שישי) באופן רשמי לדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן, אך בקואליציה דווקא יש מי ש"קיבל אחריות" על התקיפה, וחברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) כתבה בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "בוקר בו הראש מורם בגאווה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, לא היה מרוצה כנראה מעוצמת התגובה הישראלית, וצייץ במילה אחת: "דרדל'ה".

"בוקר טוב לעם ישראל היקר, בוקר בו הראש מורם בגאווה", כתבה ח"כ גוטליב, "ישראל מדינה חזקה ועוצמתית. מי יתן ונשיב לעצמינו את כח ההרתעה. למביני עניין מתהילים של יום שישי: ״על אדום אשליך נעלי.. מי נחני עד אדום.. באלוקים נעשה חיל והוא יבוס צרינו״ אמן כן יהי רצון".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חלק ממשפחות החטופים הגיבו לציוצו של בן גביר בזעם - וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי: "בעקבות התנהלות חסרת אחריות ומסכנת חיי אדם, ובהמשך לציוץ שהסב לישראל נזק אדיר בעולם כולו, משפחות של חטופים ותומכיהן קוראות לנתניהו, גנץ, גלנט ואיזנקוט לפטר את בן גביר עוד לפני כניסת השבת - אל תצאו דרדל'ה".

"השר בן גביר לא שינה דבר מאז הורשע כתומך ארגון טרור", כתבו בהודעתם, "וגם כעת צעדיו מחזקים את חמאס האוחז ביקירינו במשך חצי שנה, את איראן ואת מחרחרי מלחמת הדת בישראל. האיש שהרים את ידו נגד שחרור חטופים ובעד השארת מעל 100 תינוקות, נשים, קשישות וחסרי ישע בידי ארגון טרור, אחראי באופן ישיר להפקרתם של ישראלים למות בידי חמאס ולסיכון חייהם של מיליונים במלחמות עתידיות. אנו קוראים לקדם כבר עכשיו עסקה שתשיב את כל החטופות והחטופים הביתה, לפני שטרוריסט נוסף גורר אותנו למלחמה, ובטרם ייסגר חלון ההזדמנויות להצלתם".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את בן גביר על תגובתו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מעולם לא עשה שר בקבינט הביטחוני נזק כל כך כבד לביטחון המדינה, לתדמיתה ולמעמדה הבינלאומי. בציוץ בלתי נסלח של מילה אחת הצליח בן גביר להגחיך ולבייש את ישראל מטהראן ועד וושינגטון. כל ראש ממשלה אחר היה זורק אותו כבר הבוקר מהקבינט. גם השרים שיושבים לצידו ושותקים ככבשים אינם נקיים מאחריות. הם חלק ממחדל בטחוני וערכי שלא יסולח".

במערכת הפוליטית היו נוספים שביקרו את בן גביר על הציוץ שפרסם, בהם ח"כ אלי דלאל (הליכוד) שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לפעמים מילה אחת קטנה יכולה לגרום לנזק אדיר. לתשומת ליבם של מי שמחזיקים בתפקידים בכירים ומצייצים כמו אחרוני הטוקבקיסטים". גורמים בסביבתו של השר מסרו בתגובה: "ראינו את אותם גורמים שטענו בתוקף לפני 7.10 שיש להכיל ירי מעזה ושחמאס מורתע, והביאו אותנו לאן שהביאו אותנו".

בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" צייצו מחדש את הציוץ של בן גביר, וכתבו: "הרשויות הישראליות לועגות לעצמן".