נפתר המשבר ביהדות התורה: דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו יחד

אגודת ישראל ודגל התורה הגיעו להבנות על ריצה משותפת. ההערכה היא שהערב ייחתם הסכם. על-פי הסיכום, חסידות בעלז לא תכניס לימודי ליבה למוסדותיה ובכל זאת אחרי הבחירות, גוש נתניהו - אם ירכיב ממשלה - יעשה כל מאמץ לדאוג לתקצוב מוסדות החסידות

זמן צפייה: 03:32

מתקרבים לחתימה על סיום המשבר בין שני הפלגים החרדים של יהדות התורה: שלושה ימים לסגירת הרשימות - ונראה שדגל התורה הליטאית ואגודת ישראל החסידית צפויות לרוץ יחד בבחירות. היום (שני) הוסר האיום הכבד על גוש נתניהו, שכן המשמעות של ריצה של שתי הפלגים של יהדות התורה בנפרד הייתה שלפחות פלג אחד לא יעבור את אחוז החסימה. ברקע הדברים ניצבה עמדת חסידות בעלז שביקשה להכניס לימודי ליבה למוסדותיה על-מנת לקבל תקציבים רחבים כפי שהובטח לה בתמורה ללימודי הליבה. 

על-פי ההסכם המתגבש, במידה וגוש נתניהו יגיע ל-61 מנדטים, הצדדים ינסו לפתור את המשבר בשלוש דרכים: הדרך הראשונה - מהפכה ותקצוב החינוך החרדי. נכון להיום, מוסדות הפטור של החינוך החרדי, שבהן לא לומדים ליבה, אמורים לקבל 55% מתקציבו של תלמיד חילוני. במידה והאפשרות הזו לא תצלח - או בגלל שיפסלו אותה מסיבה משפטית או מסיבה אחרת - תחפש הממשלה הבאה דרך להעביר תקצוב לחסידות בעלז.

במידה וגם זה לא יצליח - ההנהגה החרדית-ליטאית, שמתנגדת לכניסת חסידות בעלז לרשת מוסדות "החינוך החרדי העצמאי", תסכים לקבל מוסד אחד באופן תקדימי ולמען השלום הפנים-חרדי.