עימות עם השר לשעבר לפיד: "בז לך"

עובדי רשות השידור התעמתו עם השר לשעבר יאיר לפיד, שהיה מיוזמי החוק לסגירת הרשות והקמת התאגיד. "נבוא איתך חשבון, אנחנו מרגישים עלובים - נפגענו ממך", אמר כתב רשות השידור איתי דודי

עובד רשות השידור מתעמת עם יאיר לפיד

בעוד משבר התאגיד נמשך, עובדי רשות השידור - שחיים תחת חרב הפיטורים המתקרבת - ממשיכים במחאתם. אמש (חמישי) התעמתו מספר עובדים עם ח"כ יאיר לפיד - שהיה שר האוצר בזמן שאושר חוק התאגיד: העובדים שנאספו מחוץ לאירוע הרמת כוסית של "יש עתיד" בראשון לציון וקראו לעברו במחאה: "זה יום חג בשבילך, אתה צוחק לנו בעיניים ובפניים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כתב הערוץ הראשון איתי דודי שוחח עם לפיד במהלך העימות, שנמשך כ-15 דקות ובמהלכו השיב לפיד לטענות נגדו. הכתב דודי הטיח בו האשמות קשות: "אתה בז לכל אחד מאיתנו, נבוא איתך חשבון. אתה פגעת בשני עובדי רשות עם ארבעה ילדים, אנחנו גרים בקיבוץ, אין לנו שום דבר מה-DNA המלוכלך. שנינו בני 48 ומרגישים עלובים, נפגענו ממך".

"אני בז לך כמו שאתה בז לי", הוסיף דודי. "אני לא 'פרי גליל', אני אישאר בתקשורת הזו. אני מחנך את הילדים שלי לאסרטיביות שאתה כאילו מחנך אליה, והם יהיו ואנחנו נעביר את ה-DNA הלאה ואתה תמשיך עם הציטוטים כי אנחנו מאוד נפגענו ממך". לפיד השיב לו: "צר לי שאתה בז לי, אני לא בז לך בכלל – אני מכבד אותך".

לפיד סיים את השיחה בהתייחסות למילים "נבוא איתך חשבון", אותם פירש כאיום. "אני אגיד לך עוד משהו – איומים לא עובדים עליי", אמר לדודי והתרחק מהמקום. קודם לכן אמר לפיד לעובדים שהוא לא חוזר בו מההחלטה שקיבל והדגיש כי כואב לו שאנשים מאבדים את מקום עבודתם: הח"כ הוסיף כי הוא יודע שלא ישכנע את העובדים ואמר כי "תפקידה של הנהגה הוא לקבל החלטות לטובת המדינה".

העובדים שנכחו במקום טענו כי לא מדובר באיומים, אך אחת מהם זעקה לעבר לפיד: "תודה שחתמת על תעודת פטירה, הגלגל עגול יא מניאק".