לקראת הכרעה: נתניהו חושש שדרישת לוין תביא לפיצוץ השיחות

ראש הממשלה תומך בבחירתה של נציגת האופוזיציה אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, אך לוין מבקש ממנו שיודיע שאם לא תחול התקדמות בשיחות הקואליציה תתקדם עם חקיקה חד צדדית. ראשי הקואליציה יתכנסו בבוקר לקראת ההצבעה

זמן צפייה: 02:38

גובר המתח בכנסת לקראת ההצבעה מחר (רביעי) על נציגי הוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקרוא לחברי הקואליציה לתמוך בנציגת האופוזיציה קרארין אלהרר - על מנת שיהיה נציג לכל מחנה כנהוג. ההצבעה נדחתה מספר פעמים אך ככל הנראה היא תתקיים מחר בשעה 11:30.

ראש הממשלה מתמהמה ובעיקר ניתן ללמוד מכך על יחסיו עם שר המשפטים יריב לוין - בעבר השניים היו קרובים אך היום היחסים רוויים חשדנות ביניהם. לוין מעוניין שאם נתניהו עושה "מחווה" לאופוזיציה, הוא יודיע כי אם לא תושג הסכמות הקאוליציה תתקדם בחקיקה באופן חד צדדי.

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

נתניהו, על פי ההערכות, מתייחס לבקשה של לוין מאוד בחשדנות. הוא מבין שללוין אין חשש מהתפוצצות שיחות המו"מ בבית הנשיא והוא אינו מפחד מחקיקה חד צדדית. נתניהו יודע שאם הוא נעתר לבקשתו של לוין הוא נותן לו סיכוי לפוצץ את השיחות בהמשך.

לאורך היום נתניהו והקאוליציה שקלו לדחות את הבחירות החשאיות לשעה 22:00 מחר, רגע לפני סוף היום. הדבר ממחיש את מידת הלחץ של נתניהו, הוא צפוי להיפגש הערב עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וצפוי אולי להיפגש גם עם לוין.

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
השר לוין והשופטת חיות בפתיחת בית משפט שלום בקצרין | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מחר ב-09:00 יכנס נתניהו את ראשי הקואליציה לדיון, ב-10:00 ידון עם סיעת הליכוד וב-11:30 תחל ההצבעה. בפגישות המוקדמות האלה רה"מ ינסה להרגיע את ראשי הקואליציה ולהעביר את המחויבות שלו, כפי שעשה בשבועת האחרונים כשאמר שהרפורמה לא מתה. בשורה התחתונה, לא הרבה צפוי להשתנות מחר, אלא אם יהיו הפתעות. השאלה המעניינת היא מה יקרה אחר כך והאם השיחות יימשכו.

הבוקר צייץ יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "לפיד וגנץ אין לכם מנדט להחזיר את דרעי לממשלה. אני פונה לכל אזרחי ישראל: לכל מי שרוצה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ועל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית, לאותם אנשים טובים שלוקחים חלק שבועות ארוכים במחאה, אנו עומדים בפני יומיים של הכרעות קריטיות לעתיד המדינה".