במרצ דורשים לפסול את סילמן: "מועמדות מושחתת"

בקשתה של מרצ מצטרפת לבקשתה של התנועה לאיכות השלטון שכבר הוגשה שבבסיסן הטענה שלעידית סילמן הובטח שיריון בליכוד רק לאחר שהתחייבה לפרוש מהקואליציה. אם ועדת הבחירות תחליט שלא לפסול את סילמן, במרצ צפויים לעתור לבג"צ, ואם היא כן תיפסל, לא ברור כמה רחוק יהיו מוכנים ללכת בליכד על מנת לסייע לה

זמן צפייה: 01:36

לקראת הבחירות המתקרבות, הבקשות לפסילות של מועמדים ומפלגות נערמות על שולחנה של ועדת הבחירות. מלבד קריאתה של ישראל ביתנו לפסול את בל"ד מהתמודדות לכנסת, גם במרצ דורשים היום (שני) לפסול את ח"כ עידית סילמן, בין היתר על סמך פרסומי המהדורה המרכזית של חדשות 13.

בקשתה של מרצ מצטרפת לבקשתה של התנועה לאיכות השלטון שכבר הוגשה, שבבסיסן הטענהכי נרקם מראש דיל בין הליכוד וסילמן. בהקשר זה, ממרצ נמסר: "הנאשם בשוחד קיבל מסילמן פירוק של קואליציה, ונתן לה בתמורה שריון ברשימת הליכוד. גבי לסקי עתרה לועדת הבחירות לפסול את המועמדות המושחתת הזאת. הפסקנו לשתוק".

כלומר, לעידית סילמן הובטח שיריון בליכוד רק לאחר שהתחייבה לפרוש מהקואליציה. במרצ ובתנועה לאיכות השלטון מתבססים בעיקר על צירוף נסיבות מחשיד, כמו גם על לא מעט אמירות של חברי ליכוד ביניהם גילה גמליאל ויואב גלנט, מהם ניתן להסיק כי בליכוד התחייבו לשריין אותה ברשימה ב"תמורה" שתפיל את הקואליציה.

יו''ר מרצ זהבה גלאון
רוצה לפסול את סילמן. יו''ר מרצ זהבה גלאון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והליכוד יצטרכו למסור תגובתם בנושא ליו"ר ועדת הבחירות עד ליום חמישי הקרוב. אם ועדת הבחירות תחליט שלא לפסול את סילמן, במרצ צפויים לעתור לבג"צ, ואם היא כן תיפסל, לא ברור כמה רחוק יהיו מוכנים ללכת בליכד על מנת לסייע לה, הרי שהשריון שלה הוא מעין "מס" מבחינתם.

במקביל, בישראל ביתנו ממשיכים בתהליכי הפסילה של יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה. בינתיים, אף מפלגה לא הצטרפה לבקשת ישראל ביתנו ובמפלגות הימין שוקלים את צעדיהם - האם להצטרף לבקשה של ישראל ביתנו או לאפשר לבל"ד לרוץ לבד ובכך "לשרוף קולות".