המתקפה של השרה סטרוק על ראשי מערכת הביטחון: "מי אתם, כוח וגנר?"

שרת ההתיישבות תקפה בריאיון ל"קול ברמה" את הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ, בעקבות ההודעה המשותפת שפרסמו נגד טרור לאומני יהודי: "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר?". בהמשך היא התנצלה: "הביטוי נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לא מתאים"

זמן צפייה: 02:49

‏שרת ההתיישבות והמשימות הלאומית אורית סטרוק תקפה הבוקר (שני) את הודעת הגינוי של ראשי מערכת הביטחון בדבר אלימות המתנחלים, ובריאיון לרדיו "קול ברמה" אמרה : "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

לאחר הריאיון סטרוק התנצלה בחשבון הטוויטר שלה על הביטוי "כוח וגנר", טענה שהוא "שגוי" וכי הוא "נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה". עם זאת, הוסיפה: "לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריה של סטרוק, ודחה אותם: "ראשי ואנשי זרועות הביטחון שלנו עושים לילות כימים כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחי המדינה. יש מקום בדמוקרטיה לביקורת על כל אחד אבל אין שום מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק שלנו נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל". בנוסף, נמסר כי לאור התלונות בימים האחרונים הורה נתניהו לבדוק טענות לשימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון כלפי אזרחים ביהודה ושומרון.

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס: "בימים האחרונים אני מדבר עם המפקדים והחיילים, אני מאוד מודאג ממה שאני שומע. ישנן התקפות של אוכלוסייה קיצונית על מפקדי וחיילי צה"ל. המתקפות האלה הן גם מתקפות פיזיות, הדבר הזה הוא מסוכן ומדאיג. אני פונה מכאן לאנשי הציבור שתוקפים את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ, את המפכ"ל, את מפקדי צה"ל שנמצאים בשטח, המג"דים והמח"טים, ואומר לכם נבחרי הציבור – השרים וחברי כנסת: אם אתם רוצים לתקוף מישהו - תתקפו אותי, את שר הביטחון. אני כאן בשביל להגן על צה"ל, אל תגעו בחיילי צה"ל. הם מייצגים את כל עם ישראל, הם שומרים על כולנו ואנחנו צריכים לאפשר להם לעשות את עבודתם. לא נקבל פגיעה בצה"ל, לא נקבל פגיעה במפקדי צה"ל, וכל מי שיעשה את זה נביא אותו לדין באופן החמור ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306261443' autoplay='0' credit='ניקול לסקבי, משרד הביטחון' desc='גלנט: "אל תגעו בחיילי צה"ל"' poster='' kid='1_f1q5t5a3' duration='79']

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדבריה של סטרוק בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ"ל, המפכ״ל וראש השב"כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת על הדברים: "ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה"ל, בשב"כ ובמשטרת ישראל. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה".

ח"כ גדעון סער התייחס גם כן וכתב כי "ההשתלחות חסרת-הרסן של השרה סטרוק בראשי מערכת הבטחון, שמקדישים את חייהם לביטחון ישראל ואזרחיה, היא מחפירה". סער הוסיף: "אם היה בה ולו קמצוץ מהאחריות שאמורה לאפיין מי שמכהנת בתפקיד של שרה בממשלה - היא היתה מצטרפת לקריאתם כנגד מי שבמעשיהם הנפשעים פוגעים במדינה, בחוק, בביטחון ובהתיישבות. בושה".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה: "נתניהו הכניס את אורית סטרוק, נציגת נוער הגבעות מחוללי הטרור המתנחלי, אל תוך שולחן הממשלה – מה הפלא שהיא תוקפת את ראשי מערכת הביטחון הישראלי? אנחנו והיא לא באותו הצד. היא בצד של תומכי הטרור".

Screenshot 2023 06 25 073304
פורעים יהודים יורים אש חיה בכפר אום ספא

בהודעה שפרסמו ביום שבת הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי נכתב כי "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן".

"כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי. אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון".

"צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מינהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם", נכתב.