גלנט: "מי שרוצה לתקוף את כוחות הביטחון - מוזמן לתקוף אותי"

שר הביטחון התייחס לדבריה של השרה אורית סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון, וטען כי אם "מי מאנשי הציבור רוצה לתקוף - הוא מוזמן לתקוף אותי". גלט המשיך: "ישנן התקפות של אוכלוסייה קיצונית על מפקדי וחיילי צה"ל, גם מתקפות פיזיות, והדבר הזה הוא מסוכן ומדאיג"

זמן צפייה: 01:19

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שני) למתקפות של נבחרי הציבור על אנשי כוחות הביטחון, בהם התבטאותה של השרה אורית סטרוק הבוקר, ואמר: ״אם מי מאנשי הציבור רוצה לתקוף את כוחות הביטחון, הוא מוזמן לתקוף אותי, אל תגעו בחיילי צה"ל".

"בימים האחרונים אני מדבר עם המפקדים והחיילים, אני מאוד מודאג ממה שאני שומע", אמר גלנט. "ישנן התקפות של אוכלוסייה קיצונית על מפקדי וחיילי צה"ל. המתקפות האלה הן גם מתקפות פיזיות, הדבר הזה הוא מסוכן ומדאיג".

שר הביטחון המשיך: "אני פונה מכאן לאנשי הציבור שתוקפים את הרמטכ"ל, את ראש השב"כ, את המפכ"ל, את מפקדי צה"ל שנמצאים בשטח, המג"דים והמח"טים, ואומר לכם נבחרי הציבור – השרים וחברי כנסת: אם אתם רוצים לתקוף מישהו - תתקפו אותי, את שר הביטחון. אני כאן בשביל להגן על צה"ל, אל תגעו בחיילי צה"ל. הם מייצגים את כל עם ישראל, הם שומרים על כולנו ואנחנו צריכים לאפשר להם לעשות את עבודתם".

לבסוף סיכם השר: "לא נקבל פגיעה בצה"ל, לא נקבל פגיעה במפקדי צה"ל, וכל מי שיעשה את זה נביא אותו לדין באופן החמור ביותר".

אורית סטרוק
השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי שרת ההתיישבות והמשימות הלאומית אורית סטרוק תקפה הבוקר את הודעת הגינוי של ראשי מערכת הביטחון בדבר אלימות המתנחלים, ובריאיון לרדיו "קול ברמה" אמרה: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

לאחר הריאיון סטרוק התנצלה בחשבון הטוויטר שלה על הביטוי "כוח וגנר", טענה שהוא "שגוי" וכי הוא "נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה". עם זאת, הוסיפה: "לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון".