הורוביץ משווה בין צעדת הדגלים למצעד הגאווה: "לא מקללים מקומיים או יורקים - איזה הבדל"

בפתח ישיבת סיעת מרצ בכנסת אמר שר הבריאות כי מצעד הגאווה שייערך השבוע בירושלים יציג "אהבה, קבלה וסובלנות", בניגוד ל"שירים גזעניים ששמענו במצעד הדגלים". שר הביטחון גנץ: "הגיעה העת לבחון את הגדרת לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור"

זמן צפייה: 01:30

בפתח ישיבת סיעת מרצ בכנסת היום (שני) בכנסת, שר הבריאות ניצן הורוביץ השווה בין צעדת הדגלים למצעד הגאווה, ואמר: "ראינו אתמול לצערי כיצד יום חגיגי יום ירושלים לובש צורה של אלימות שנאה גזענות. השבוע יצעד בירושלים מצעד הגאווה ותראו איזה הבדל, מצעד של אהבה קבלה וסובלנות".

"לא מקללים את המקומיים", הוסיף הורוביץ, "לא יורקים, לא שרים להם שירים גזעניים שיישרף לכם הכפר, כמו ששמענו אתמול במצעד הדגלים. אני יודע שזה לא כולם, אבל היו שם מספיק שביישו את כולנו. חייב להיות תהליך מדיני. אנחנו עושים כזה תהליך יפה עם האמירויות, למה שלא נעשה את זה עם מי שגרים 10 דקות נסיעה מפה? כל עוד אין פתרון כזה - יש למנוע מהלכים בשטח שיפגעו בסיכוי להגיע לתהליך כזה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205301623' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='שר הביטחון בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן ' poster='' kid='1_6y4uqbux' duration='']

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס למראות ממצעד הדגלים ואמר: "מדינת ישראל שמרה ביום ירושלים על ריבונותה וביטחון אזרחיה, לצד שמירה על הסטטוס קוו וחופש הפולחן. עשינו זאת מול טרוריסטים ופורעים מוסלמים קיצוניים, שחלקם אף ביזו את קדושת הר הבית, זרקו אבנים במסגד ואף עשו בו את צרכיהם. אותם צריך לגנות, לעצור ולהוקיע".

גנץ הוסיף, "לצד זאת, שמעתי קריאות מחליאות של קומץ מסיתים ומוסתים גם מקרב הציבור היהודי. אנחנו נמשיך לרדוף את המסיתים ומחוללי האלימות בכל מקום. כשר הביטחון אני סבור שהגיעה העת לבחון את ההגדרה של ארגונים כמו לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור, ואני יודע שהנושא ניצב לפתחם של ארגוני הביטחון וסומך על ראשי הארגונים שיעשו את הבחינה באופן הנקי והטוב ביותר."

שר החוץ יאיר לפיד בפסגת הנגב
שר החוץ יאיר לפיד בפסגת הנגב

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "מצעד הדגלים הסתיים אתמול בשלום. כוחות הבטחון פעלו במקצועיות ובקור רוח. הממשלה הודיעה מראש שחוזרים למתווה המקורי של המצעד ועמדה בהחלטה שלה. לא נבהלנו מכל האיומים. יחד עם זאת, המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים. לא הקללות והאלימות של 'לה פמיליה', לא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב"ה. במקום יום של שמחה, הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה".

בהמשך אמר לפיד: "לירושלים ולחברה הישראלית מגיע יותר. דגל ישראל לא שלהם, לא ניתן להם לגזול מאיתנו את הציונות ואהבת הארץ. האנשים האלה הם לא פטריוטים. הם בריונים עלובים שמבזים את הרעיון הציוני. לא לזה חיכינו שלושת אלפים שנה. לא את זה חגגנו לפני 55 שנה, כשהעיר חוברה לה יחדיו. לא ייתכן שאלה התמונות שנשארות בסוף יום ירושלים. הרוב הישראלי צריך להחזיר לידיו את מצעד הדגלים, ואת ירושלים, ואת מדינת ישראל".

"אנחנו הרוב, הם המיעוט הקיצוני, הגיע הזמן להעמיד אותם במקום, זה בידיים שלנו", הוסיף לפיד, "הישראלים אוהבים את ירושלים. יום ירושלים עבורם הוא תמונת הצנחנים בכותל המערבי, והאוניברסיטה העברית, ועיר דוד וחיים משותפים וטוב משותף. אנחנו הרוב, רק ביחד ננצח".

בתוך כך, ראשי המחנה הלאומי החליטו היום על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה במטרה להפיל אותה באופן מיידי.