הורוביץ: "מי שחושב שהממשלה תתפרק אם תחתם עסקה - מנותק מהמציאות"

שר הבריאות התייחס להערכות כי תוקם ממשלה חלופית במידה שנתניהו יחתום על הסדר טיעון, ואמר כי "זה לא הולך לקרות כל כך מהר". על כך שהוחלט להמתין עד יום חמישי עם סיום הבידוד לילדים אמר: "אנחנו צריכים את התקופה הזאת כדי לקבל מידע נוסף על כך שאין תופעות ארוכות טווח לאומיקרון אצל הילדים"

זמן צפייה: 10:06

שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב (שבת) ב"המטה המרכזי", ואמר כי מי שחושב שהממשלה תתפרק אם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יחתום על הסדר טיעון בעניינו - מנותק מהמציאות. "הממשלה הזאת בעצם קיומה ותפקודה מצילה את החברה הישראלית והדמוקרטיה הישראלית בכל יום ויום שהיא מתפקדת", אמר הורוביץ, "עד לפני חצי שנה היה כאן שיתוק, לא היה תקציב, לא הייתה כנסת כמעט שלוש שנים, היה טרלול מערכות מוחלט. הממשלה הזאת חשובה, גם לחלקי הימין שבתוכה".

"אני רוצה לתת עצה לכל הגורמים האלה, תתאזרו בסבלנות, זה לא הולך לקרות כל כך מהר", הוסיף הורוביץ, "כל התכנונים והתרחישים האלה הם על כרעי תרנגולת. ארבע פעמים נתניהו ניסה להרכיב ממשלה ונכשל, אני עוד לא רואה את עסקת הטיעון הזו מתרחשת, אני אגב מתנגד לה מאוד. אני חושב שגם אם היא תתרחש יהיה קשה מאוד, צריך לבחור יורש בליכוד, יש הרבה תהליכים פנימיים בכנסת, זה הרבה יותר מסובך ממה שכל מיני אנשים אומרים".

ג׳ידא רינאווי זועבי
ח''כ ג׳ידא רינאוי זועבי

הורוביץ התייחס גם לחברת הכנסת ממפלגתו, ג'ידא רינאוי זועבי, שהצביעה נגד חוק הגיוס בניגוד למשמעת הקואליציונית, ואמר כי "זה מעשה חמור ומיותר". הורוביץ הוסיף כי "צריך להבין שכשאתה בקואליציה ורוצה לקיים את הממשלה אז כולם חייבים לעמוד בתנאים האלה, וכשמגיע חוק בהסכמת הקואליציה כולם חייבים לתמוך בו, חבר כנסת לא יכול לעשות דין לעצמו רק כי מתחשק לו".

"אני כמובן דיברתי איתה ואת מה שאמרתי לה אני לא רוצה להגיד כאן", הוסיף הורוביץ, "אבל חשוב להבין שאנחנו 61 בקואליציה וכל קול מכריע. כל 61 חברי הכנסת חייבים להבין שהממשלה הזאת היא נס פוליטי והיא עושה דברים חשובים, ואם מסתכלים בחוץ על מה האלטרנטיבה אני חושב שזה לכולם ברור, וזה צריך להיות ברור לכל חברי הקואליציה".

"כל אדם שסוטה מהמשמעת הקואליציונית זה דבר חמור", אמר הורוביץ בהתייחס לכך שגם ברע"מ סטו בשבוע שעבר מהמשמעת הקואליציונית, "לפעמים יש אירועים שמעניקים חופש הצבעה וזה לגיטימי, אבל לעשות משהו בלי הסכמה זה דבר שאי אפשר לקבל. זה מעבר לעניין המפלגתי או החברי, אם רוצים לקיים את הממשלה צריך לעשות מאמץ לעשות את זה".

Students In Israel Return To School Under Strict Covid 19 Measures
כיתה בזמן קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות התייחס גם לנושא הקורונה, ואמר כי הוחלט להמתין עד יום חמישי עם סיום הבידודים לילדים כי יש לעשות את הדברים בצורה הדרגתית וזהירה. "הוכח שהמדיניות שלנו והצעדים שנקטנו היו נכונים מאוד", אמר הורוביץ, "גם בעניין הזה אנחנו נבחן שינויים בבידוד לנוכח המידע שאנחנו מקבלים מהמחלה, ואנחנו כל הזמן מקבלים עוד מידע שגורם לנו לעשות את הצעדים האלה. אנחנו צריכים את התקופה הזאת של עוד כמה ימים כדי לקבל מידע נוסף מחו"ל על כך שאין תופעות ארוכות טווח לאומיקרון אצל הילדים".

"רוב מערכת החינוך עובדת גם היום, רוב המורים מלמדים ורוב התלמידים לומדים", הוסיף שר הבריאות, "מה שיקרה מיום חמישי זה שמספר האנשים שהם בבידוד כי באו במגע עם מאומת יעשו בדיקה בבית ויחזרו לביה"ס. הם לא יצטרכו להישאר בבידוד שבוע גם אם הם לא מחוסנים, ורוב הילדים לצערי לא מחוסנים. אני מאמין שמערכת החינוך תדע להתמודד עם זה, כי גם היום היא פתוחה. לא סגרנו אותה ליום אחד מאז שנכנסתי למשרד הבריאות ומאז שהממשלה הזאת קיימת".