נסראללה: "אם תיפתח מלחמה – נשמיד חטיבות מול מסכי הטלוויזיה"

מזכ"ל חזבאללה איים על ישראל בנאום לציון יום השנה למותו של בכיר הארגון, והתרה בה שלא תנסה להיכנס ללבנון. "לא רוצה לדבר על נקודות החולשה של האויב, מה טיל אחד יכול לעשות בחיפה"

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום (חמישי) כי "אם ישראל רוצה לפתוח במלחמה – שתפתח במלחמה. אני אומר לכם – ישראל חוששת להיכנס לעזה, שנתנוה במצור מכל הצדדים, אז היא תיכנס לדרום לבנון עם חטיבות? הן יושמדו וירוסקו מול מסכי הטלוויזיה העולמיים".

"כולם בישראל מסכימים על כך שמלחמה בלבנון צריכה להיות קצרה והניצחון שלה צריך להיות מכריע", הוסיף, "מי בדיוק יעשה את זה? הזמן הזה נגמר". "לא אחזור ואדבר על נקודות החולשה של האויב, ועל מיכל האמוניה בחיפה, ועל הדבר השני בחיפה שעכשיו אנחנו רואים. טיל אחד יעשה שם יותר ממה שיעשה טיל על מיכל האמוניה".

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר נסראללה התייחס במהלך נאום לדיווח כווייתי, לפיו אמר במהלך פגישה עם מפקדים בארגון כי תהיה מלחמה בקיץ עם ישראל: "אני באופן אישי לא סובר שישראל תפתח במלחמה על לבנון. הימים האחרונים מוכיחים שהעורף הישראלי לא מוכן להתמודד עם הטילים. ראינו מה עשו טילים שנורו בטעות מעזה לתל אביב וצפונית לתל אביב. ישראל היא אויב שהאופי שלו הוא הונאה ורמייה, וכל האפשרויות צריכות להילקח בחשבון".

מזכ"ל חזבאללה הוסיף כי "ישראל תצטרך להיכנס קרקעית ללבנון במלחמה הבאה על מנת להילחם בחזבאללה מפני שעבר הזמן שבו ישראל הכריעה מלחמות מהאוויר". עוד הדגיש כי "תוכן המאמר שגוי לחלוטין, התזמון שלו רע לגמרי. לעולם לא אמרתי באף אחד מהישיבות שלנו שבקיץ תהיה מלחמה עם ישראל".

כמו כן, באותו נאום התייחס מזכ"ל חזבאללה לתוכנית השלום האמריקנית, הצפויה להתפרסם בקרוב, ואמר כי "כל השליטים בעולם לא יכולים לכפות את רצונם על הפלסטינים כל הם דבקים בתקווה".