לקראת פיצוץ השיחות? הסיכום בקואליציה - והתנאי של האופוזיציה

אחרי הפרסום בחדשות 13 בדבר העסקה שנרקמת בבית הנשיא, אמר לפיד כי ניתן יהיה להתקדם רק אחרי כינוס הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו ולוין סיכמו: הקואליציה תציג שני מועמדים. באופוזיציה לא צפויים להתנגד להצגת יותר ממועמד אחד - אם יוסר בהמשך

זמן צפייה: 01:23

לאחר הפרסום בחדשות 13 (ראשון) אמש בדבר העסקה שנרקמת בבית הנשיא, שלפיה האופוזיציה תסכים לחוקק את "חוק היועמ"שים" ולצמצם את עילת הסבירות בתמורה להתחייבות ממשלתית להוריד מהפרק את שאר הרפורמה - הקרב על הוועדה לבחירת שופטים נמשך: גורם בכיר בליכוד מסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו - בניגוד למקרי עבר - לא יעז להפר את ההסכם המסתמן, וזאת בשל מעורבותה של ארצות הברית וממשל ביידן במהפכה המשפטית, והרצון של האחרון להגיע להסכמה רחבה.

עם זאת, הערב דווח במהדורה המרכזית כי מה שכן יכול לגרום לביטול ההסכם הוא סוגיית המינויים בוועדה למינוי שופטים, שלגביה סיכמו שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה כי יציגו שני מועמדים, וייתכן שאחד מהם יוסר בהמשך.

באופוזיציה צפויים להסכים לכך - כל עוד יהיה מועמד אחד מטעמה בוועדה. הקואליציה, ככל הנראה, לא תסכים להסיר מועמד אחד ברגע האחרון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

המועמדים הנוכחיים מטעם הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים הם ח"כ יצחק קרויזר ולימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, וטלי גוטליב וח"כ נוסף מהליכוד. המועמדות מטעם האופוזיציה הן ח"כ קארין אלהרר, אפרת רייטן ופנינה תמנו-שטה.

בליכוד אמרו הערב כי "טרם התקבלה כל החלטה בעניין הועדה לבחירת שופטים. ההחלטה תתקבל רק בשבוע הבא".