הרצוג לאחר נאום לוין: "לרסן התבטאויות, במיוחד על שליחי ציבור"

הנשיא נאם בבית הנשיא במסגרת מיזם 929 ורמז לדבריו של שר המשפטים בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית ביום חמישי כשאמר כי יש "לרסן התבטאויות והתנהגויות, לגלות אחריות, במיוחד בהתייחסות לשליחי ומשרתי ציבור"

הנשיא יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (חמישי) בחוג התנ"ך של מיזם 929 ואמר כי יש "לנהוג במתינות, לרסן התבטאויות והתנהגויות, לגלות אחריות, במיוחד בהתייחסות לשליחי ומשרתי ציבור". זאת, ברמיזה לנאומו של שר המשפטים יריב לוין בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית ביום חמישי האחרון.

"המשבר שמלווה אותנו כבר מספר חודשים" אמר הנשיא בפתח דבריו, "נותן את אותותיו המאיימים, והקיטוב והשנאה ניכרים בכל המרחבים – מהרחוב, דרך שולחנות השבת המשפחתיים וקבוצות הוואטסאפ החברתיות ולרשתות החברתיות".

"אנו בבית הנשיא עושים מאמץ סיזיפי ובלתי פוסק לקדם דיאלוג והבנה רחבים. זה מחייב את כולנו לנהוג במתינות, לרסן התבטאויות והתנהגויות, לגלות אחריות, במיוחד בהתייחסות לשליחי ומשרתי ציבור".

Whatsapp Image 2023 04 28 At 1
השר לוין ב''הפגנת המיליון'' | צילום: אריה ליב אברמס, פלאש 90

עוד הוסיף הנשיא: "אני רוצה בראש ובראשונה בעת הזאת להביע הערכה עמוקה ולחזק מכאן את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואת מובילי המערכות המשפטיות בישראל, ובכללן היועצת המשפטית לממשלה –על מסירותם ושליחותם למען החברה והמדינה".

"אני מדגיש: אפשר להתווכח, אפשר לחלוק על מדיניות, החלטות ותפיסות עולם, אבל בדרך ארץ, תוך קיום מחלוקת לשם שמים. ברמה האישית – אני וצוות בית הנשיא מקדישים את כל עתותינו ומשאבינו להתמודדות עם הקיטוב העמוק, ליצירת שיח והקשבה, תוך ביסוס תחושת שייכות – הן ברמה הפנים אזרחית והקהילתית, והן כלפי המדינה ומוסדותיה".