לקראת הבחירות: לפיד וגנץ ממשיכים להיאבק על הקול החרדי

בשבועות האחרונים, פעילי יש עתיד והמחנה הממלכתי עבדו נמרצות על גיוס קולותיהם של החרדים, שערכיהם מתנגשים עם אלו של המפלגות החרדיות. המטרה: להכשיר את הקרקע לקראת שיתוף פעולה אפשרי עם המפלגות החרדיות בממשלה הבאה

זמן צפייה: 05:26

יממה וחצי לבחירות: שעת ערב בבני ברק השבוע, וצוות מטעם המחנה הממלכתי יצא למבצע תיעוד מיוחד. תחקירן חדשות 13 שנרשם כפעיל במטה מפלגתו של שר הביטחון בני גנץ, גויס למשימה להביא את קולות החרדים שלא שוללים את בני גנץ אם לא תקום ממשלת ימין, ולא פחות חשוב מכך - פוסלים את ראש הממשלה יאיר לפיד על הסף. כל זה, מבלי ליידע את המצולמים במדויק למי מיועד התיעוד.

המטרה הראשונה עוד לפני ההצבעה בקלפי, היא לשכנע אותם למי יש היכולת להביא את החרדים ומי יכול לעבוד איתם, וגנץ, עובד על זה קשה מזה זמן מה, ובהצלחה לא מבוטלת. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי השיקה גם היא השבוע תא נשים חרדיות, וביש עתיד הקדימו אותה עם תא צעירים חרדים.

קלפי בעיר בני ברק
ביש עתיד ובמחנה הממלכתי נאבקים על הקול החרדי. קלפי בעיר בני ברק, בחירות 2019 | צילום: פלאש 90

היוזמה הזו ביש עתיד, הגיעה דווקא מקבוצה של צעירים חרדים שערכיהם מתנגשים עם אלו של המפלגות החרדיות. ביש עתיד זיהו את הפוטנציאל. בחודשים האחרונים, תחקירני חדשות 13 תיעדו מפנים את פעילות התא החרדי במפלגתו של לפיד: שיחות ארוכות ועמוקות על שינויים במערכת החינוך החרדית, אפליית נשים, וגם שיח על המטרות הפוליטיות של המפלגה במגזר החרדי.

בתוככי המטה החרדי שהוקם בדיסקרטיות ביש עתיד, שמענו מחבר הכנסת שידוע בקשריו ההדוקים עם הח"כים החרדים ציפייה לראות תוצאות בקלפי, גם אם קטנות. השבוע, לפיד בעצמו התייחס לאפשרות שמפלגתו תשתף פעולה עם המפלגות החרדיות. בפורום הסגור יותר, חבר מפלגתו אף הרחיק לכת ודיבר על תרחיש שבו החרדים יהיו אלו שיספקו ללפיד רוב.

בנימין נתניהו ויאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

יש שיגידו חלומות באספמיה של לפיד, אולי גם של גנץ. אבל, במצב בו נתניהו לא יצליח להשיג 61 מנדטים, בין שהדברים יקרעו עור וגידים ובין שלא - על המאמצים בכיוון הזה נשמע עוד הרבה.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לחשיפה של ליאור קינן בחדשות 13: "לא מפתיע שגנץ בונה על ממשלה יחד עם גפני וגולדקנופף - למרבה הצער כנראה מדובר ברצון הדדי של שני הצדדים ובייחוד של ראשי יהדות התורה שלא באמת מעוניינים בממשלת ימין. עוד לא מאוחר לגפני וגולדקנופף לתקן ולהבהיר כי גנץ הוא שמאל קיצוני מסוכן שלא יישבו איתו בשום מצב".