ליברמן לח"כים החרדים: "רוצים לעזור לילדים בניגוד לכם שרוצים שיהיו בעוני"

שר האוצר הגיב לתוכנית הכלכלית שפרסם למגזר החרדי בדיון בוועדת הכלכלה. הח"כים החרדים התפרצו לעברו. "יש לך שנאה ורצחנות", אמר ח"כ אבוטבול מש"ס. דיסטל אטבריאן: "אתה אנטישמי". במהלך הדיון התפתח עימות בין סגן השר קארה לאחת מנציגות מחאת העצמאים וגרם לה לפרוץ בבכי: "את לא מייצגת אף אחד"

זמן צפייה: 07:48

דיון סוער בצהריים (שלישי) בוועדת הכלכלה, שאליו הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן שהתייחס לתוכנית הכלכלית שלו למגזר החרדי, שפורסמה אמש לראשונה בחדשות 13.

הדיון היה סוער מתחילתו וליברמן ספג נאצות מח"כים מהאופוזיציה, בעיקר מהמפלגות החרדיות. "ליברמן רב עם כל העולם ואז אומר לכולם להחליף עבודה. תחליף אתה עבודה. תעוף אתה מהמשרה הזאת. על השנאה והרצחנות שלך לא נעבור על זה בשקט", אמר לו ח"כ משה אבוטבול מש"ס.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1402222007' autoplay='0' credit='' desc='חשיפת תוכנית ליברמן למגזר החרדי' poster='' kid='1_hraypya1' duration='175']

לאחר מכן הגיבה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) ואמרה לליברמן שהוא אנטישמי. ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה נשמע אומר: "זה נכון". לאחר כל הדברים הגיב ליברמן ואמר: "אנחנו רוצים לעזור לילדים חרדים בניגוד לש"ס ויהדות התורה שרוצים לשמור אותם בעוני ובשבי". ליברמן לאחר מכן הודיע כי תוך שבועיים תוצג רשת ביטחון לעצמאים.

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תיפגע.

כמו כן, על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר. בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה"ל, בקריאה שלישית.

בדיון התפתח גם עימות בין סגן השר אביר קארה לצמרת אביבי, ממנהיגות מחאת העצמאים. אביבי טענה כי קארה מונע ממנה ומאחרים להגיע לשר האוצר וסגן השר השיב: "היא לא מייצגת אף אחד. אל תפני לאף אחד כאן. לא אליי ולא לאף חבר כנסת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2202151339' autoplay='0' credit='צילום: ערוץ כנסת' desc='העימות בין קארה לאביבי' poster='' kid='1_3ux7eawz' duration='258']

אביבי החלה לבכות לאחר דבריו של קארה: "אני רוצה ששר האוצר יידע שהוא (קארה) לא נותן לנו לדבר". יו"ר הוועדה מיכאל ביטון הוציא את סגן השר לאחר שלא נענה לבקשותיו של ביטון להפסיק להתערב בדבריה של אביבי.

זו לא הפעם הראשונה שנרשם עימות בין השניים. לפני כחודש השניים הגיבו אחד לשנייה בקבוצת הוואטסאפ של השולמנים וקארה תקף את אביבי. קארה כתב על מתווה שהוא פועל עליו עבור העצמאים. "אני עובד מאוד קשה", כתב סגן השר. אביבי, ממובילות המאבק, השיבה לו: "מה כואב לך? שאני גם פועלת למען העצמאים?".בשלב הזה כינה קארה את אביבי "נחש". "את פועלת לעשות נזק. את נזק גם לקבוצה כאן".