גורמים בימינה: נתניהו בועט אותנו החוצה; הליכוד: דחו כל הצעה

ממפלגתו של בנט נמסר כי הם "דחו בנימוס" את הצעת הליכוד לראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת. גורם במפלגת השלטון הגיב: "מסרבים לכול בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה"

זמן צפייה: 05:34

ממפלגת ימינה נמסר הערב (שבת) כי קיבלו מהליכוד הצעה לראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת. לדברי ימינה, "ההצעה נדחתה בנימוס", וגורמים במפלגה אמרו: "נתניהו בועט אותנו החוצה".

בתגובה, מסר גורם בליכוד: "ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי: שר החינוך, שר ירושלים והתיישבות עם אחריות על השירות הלאומי, סגן שר ובנוסף וועדות בכנסת".

"לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה. בעת הזאת, ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא להיכנס לממשלה תהיה חוסר אחריות כלפי המחנה הלאומי".

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ביום חמישי דרש בנט בשיחה שערך עם ראש הממשלה נתניהו כי מפלגתו תקבל את תיקי הבריאות והתחבורה, אך עד כה לא הושגו הסכמות. המשא ומתן בין השניים יימשך עד יום רביעי בשבוע הבא, אז תושבע הממשלה החדשה.

מקורב לנתניהו הגיב על דרישתו של בנט וטען כי "אין אפשרות קיום למפלגה של שישה חברי כנסת שארבעה מהם רוצים להיות שרים, ובזמן שמפלגה של תשעה ח"כים מקבלת שניים-שלושה שרים". לדבריו, "אין זמן טוב יותר מהיום לציונות הדתית לשקם את עצמה - יש בימין מקום לשלוש מפלגות במקרה הטוב. הליכוד, חרדים ואולי דתיים לאומיים. כשיש עוד שלוש כיפות סרוגות שרוצים מפלגה אין סיכוי לממשלה ימנית בישראל".\

בשיחה בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל "הבעייתיות המסתמנת", לדבריו, היות שמשרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לא הושגו הסכמות.