הממשלה אישרה: פעילות התעשייה הפטרוכימית בחיפה תופסק

חברי הממשלה אישרו פה אחד את פינוי המפעלים במפרץ העיר תוך עשור. במקביל, תקודם תוכנית לפיתוח האזור ע"י פרויקטי תשתית, תחבורה ובניית כ-100 אלף יחידות דיור בהיקף של מיליארדי שקלים

בז"ן בתי זיקוק חיפה מפרץ חיפה
אזור התעשייה בחיפה | צילום: דניאל לבטובסקי

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את ההחלטה להפסקת הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה תוך עשור. על פי ההחלטה, פעילו המפעלים תופסק, ובמקביל, תקודם תוכנית לפיתוח האזור על ידי פרויקטי תשתית, מגורים ותחבורה בהיקף של מיליארדי שקלים.

על פי התוכנית, תתאפשר בנייה של כ-100 אלף יחידות דיור חדשות, יוכפלו מסילות הרכבת בין תל אביב למפרץ. בנוסף, יושקעו משאבים לשיפור איכות הסביבה באזור - חוות המיכלים בקריית חיים יצומצמו או יפונו וקרקעות מזוהמות ישוקמו לצורך מגורים.

מעבר לכך, התוכנית כוללת גם פיתוח פארק מטרופוליני לאורך עשרת הק"מ של נחל הקישון ממעגנות שביט ועד האגמים של נשר, שיהיה גדול יותר מפארק הירקון והקמת בית חולים חדש בקריית אתא עד 2029.

לצורך מימוש ההחלטה, תוקם מנהלת ייעודית לנושא, שתעסוק בהסרת חסמים, תכלול שיתופי פעולה בינמשרדיים ושיתוף השלטון המקומי והחברה האזרחית בקידום מימוש הפרויקטים ותפקח ותדווח לממשלה על העמידה בלוחות הזמנים לביצוע ההחלטה.