אמסלם על היועמ"שית: "האדם הכי מסוכן בארץ"; גנץ: "התרת דם"

השר במשרד המשפטים תקף את בהרב-מיארה פעם נוספת מעל בימת הנואמים במליאת הכנסת, תוך שהוא חוזר על הדרישה לפטר אותה. בין היתר אמר: "הגברת הזו מהווה סכנה ממשית למדינת ישראל דמוקרטית. בן אדם אחד, אחרי שנזיז אותה נהפוך למדינה נורמלית, בה אזרח מהשורה פועל לפי החוק". גנץ בתגובה לדברים: "במדינה מתוקנת אמסלם היה מפרסם התנצלות או מפוטר"

זמן צפייה: 03:19

השר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה והכנסת דוד אמסלם תקף היום (רביעי) פעם נוספת את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה במליאת הכנסת. אמסלם, שנוהג באופן קבוע לתקוף את היועצת במילים חריפות, אמר: "היא לטעמי האדם הכי מסוכן בישראל. יש היום מרד הלכה למעשה בצה"ל אבל היועצת מתעסקת בפנים ורולים ולא רואה ולא שומעת כלום".

"מי זו הממשלה בשבילה? קראנו ליועצת בשבוע שעבר לממשלה והיא באה עם פרקליט המדינה וכל החבורה, עשתה שם בדיחה וביזתה את הממשלה" המשיך אמסלם בתקיפה על בהרב-מיארה, כשלאחר מכן הוא קרא לפטרה באופן מפורש ואף תלה בה את כל הצרות הביטחוניות של ישראל: "עד שלא נזיז אותה, והיינו צריכים להזיז אותה כבר אתמול, יהיה נזק ביטחוני. הגברת הזו מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל - בן אדם אחד. פתאום תזיז אותה ונהפוך למדינה נורמלית והכל יהיה בסדר".

לסיום, תקף אמסלם גם את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מנדלבליט ואת ה"שמאל": "התחלנו עם מר מנדלבליט, הגאון מוילנה, עוד מעט שש שנים אחד הורג את השני והכל זה מנדלבלוף, ועכשיו זו הממשיכה שלו. כי זה השמאל, ככה עובד השמאל - משתלט על כל מוקדי הכוח במדינה. זה לא משנה אם מחר נהיה 70 מנדטים".

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: רויטרס

בתגובה לדברים הקיצוניים, תקפו חברי האופוזיציה את אמסלם ואת הממשלה. יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ צייץ: "במדינה מתוקנת אמסלם היה מפרסם התנצלות או מפוטר, אבל בממשלת הקיצוניים של נתניהו, ההסתה והתרת דמם של שומרי הסף והפיכתם לאויבים - הפכו לשיטת עבודה". ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "היועמ״שית מוגדרת היום בידי השב״כ כמי שנמצאת בדרגת האיום הגבוהה ביותר. אם תהיתם למה - הנה התשובה".

שר המשפטים לשעבר וחבר הכנסת גדעון סער תקף גם הוא, ואמר: "לפני כמה שעות עמד על הדוכן השר אמסלם, והתיר את דמה של היועצת המשפטית לממשלה. אין דרך אחרת להתייחס לנאום ההסתה המופרע הזה. השר אמסלם התיר את דמה כשאמר שהיא פוגעת בביטחון המדינה והאדם המסוכן בישראל - ושר המשפטים נותן לזה יד. מתפקידך כשר המשפטים היה לתת לה הגנה מול דברי הבלע, אבל אתה מטיף מוסר לאחרים".

בנוסף, גם עו"ד עמית בכר, ראש לשעת עורכי הדין, גינה בתוקף החריפים של השר אמסלם: "מעבר לסגנון הפוגעני והמיזוגני, הרי שהמציאות הפוכה לגמרי. היועמ״שית שומרת על עצמאות מערך היעוץ המשפטי לממשלה, ומונעת חדירה של שיקולים פוליטיים זרים לתחום אכיפת החוק במשטרה ובצבא. מערכת משפט עצמאית ובעלת מעמד והכרה בינלאומיים היא תנאי הכרחי להגנה על ביטחון המדינה, ומשמשת כיפת ברזל משפטית לחיילי צה״ל וקציניו".

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
רה''מ בנימין נתניהו וחה''כ דוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שלשום, תקף השר אמסלם במליאת הכנסת גם את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק וכינה אותו "ביריון ומגלומן". אמסלם אמר כי השופט בדימוס ברק "צריך לשבת בכלא" והוסיף "יש לכם כאן בן אדם שמסית את כל מדינת ישראל". עוד הוסיף: "ברק השתלט על מערכת המשפט, מעשי ידיו טובעים בים היום. השופט לנדאו, שהיה הנשיא לפניו, יותר מוכשר ממנו, הרבה יותר רציני ממנו, מהבריון המשפטי הזה".