ביטן קורא ללוין לעצור את החקיקה: "אין לנו ברירה"

חבר הכנסת מהליכוד התייחס הבוקר ל"מתווה העם" שהציג אמש הנשיא הרצוג, וטען כי "נתניהו לא יכול להסכים לו". עם זאת, אמר ביטן כי שר המשפטים מוכן לדון בריכוך החוקים: "אפשרנו לו להוביל, אבל הגיע הזמן שהוא יתחשב גם בעמדות שלנו"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ דוד ביטן מהליכוד התייחס הבוקר (חמישי) ל"מתווה העם" שהציג אתמול נשיא המדינה יצחק הרצוג, וקרא לעצירת החקיקה: "אין לנו ברירה. צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים, לא יקרה כלום". ביטן טען כי המתווה "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו", והוסיף: "אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה". עם זאת, לדבריו, "מה שאנחנו צריכים לעשות זה לרכך את הרפורמה". את הדברים אמר ביטן בריאיון לכאן רשת ב'.

לדברי ביטן, שר המשפטים יריב לוין שוחח עמו ואמר כי הוא יהיה מוכן לדון בריכוך החוקים. "יש קבוצת ח"כים בליכוד שמבקשת לרכך את הרפורמה. איפשרנו לו להוביל, אבל הגיע הזמן שהוא יתחשב גם בעמדות שלנו. גם אנחנו מייצגים ציבור בתוך הליכוד", הוא מחה. "אני מצפה מלוין ומרוטמן שייקחו אתנחתא וישבו איתנו. לוין צריך לראות מה קורה במדינה, אנחנו אחראים לניהול שלה".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
שר המשפטים יריב לוין | צילום: רויטרס

אמש נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג את "מתווה העם" לשינויים במערכת המשפט, בניסיון להגיע לפשרה בין הקואליציה לבין המוחים והאופוזיציה, ולפיו לא יהיה רוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים - אך בג"ץ לא יוכל להפעיל ביקורת על חוקי יסוד. בנוף, החלטות מדיניות ומינויים לשרים לא ייפסלו מאי-סבירות.

לפי המתווה, הוועדה לבחירת שופטית תכלול 11 חברים, בהם שלושה שרים, נשיא בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים, שלושה חברי כנסת, בהם חבר קואליציה ושני חברי אופוזיציה מסיעות שונות, וכן שני משפטנים נציגי ציבור, שימונו על ידי שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון.