63 הצביעו בעד, 54 התנגדו: הכנסת הביעה אמון בממשלה הנכנסת

הושבעה ממשלת ישראל ה-37: חברי הכנסת הצביעו בעד אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת, ומיד לאחר מכן נערכה הצבעת האמון בממשלה הנכנסת והשבעת השרים. נתניהו ולפיד קיימו פגישת חפיפה בכנסת - ואז יצא לפיד בפעם האחרונה מלשכת רה"מ | משדר מיוחד

זמן צפייה: 03:33

הממשלה ה-37: בתום הצבעת האמון שנערכה הערב (חמישי) בכנסת - 63 ח"כים הצביעו בעד, 54 התנגדו, והושבעה ממשלת בנימין נתניהו השישית. מיד לאחר מכן קיים נתניהו פגישת חפיפה בכנסת עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, ולפני כן הצביעה הכנסת בעד מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת.

עם תום ההשבעה החלה הפגנת הקהילה הגאה ונחסמו כבישים בצומת עזריאלי. ראש הממשלה הנבחר נתניהו שוחח עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והשניים קבעו פגישת עבודה ביום ראשון.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2912221802' autoplay='0' credit='' desc='השבעת הממשלה ה-37' poster='' kid='1_cbvkzlcv' duration='']

"אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי", אמר אוחנה בנאום הבכורה שלו כיו"ר הכנסת, "כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם. העם הוא הריבון. והעם, על חלקיו השונים, האציל את ריבונותו לחברות וחברי הבית הזה. זהו המהלך הדמוקרטי".

אמיר אוחנה ובנימין נתניהו
אמיר אוחנה ובנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר אוחנה: "נמצאים איתי אלון, החצי השני של חיי כבר עוד מעט ח"י שנים – העוגן שלי, החכם והטוב, וילדינו אלה ודוד האהובים. הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה. נקודה. ואם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2912221640' autoplay='0' credit='' desc='נאום יו"ר הכנסת אמיר אוחנה' poster='' kid='1_2in3z51b' duration='']

בפתח דבריו של ראש הממשלה המיועד נתניהו הבוקר במליאת הכנסת, חברי הכנסת מהקואליציה היוצאת החלו לזרוק לעברו הערות, ומהומה פרצה במליאת הכנסת. לאחר שנתניהו המשיך בדבריו, כמה מחברי הכנסת צעקו לעברו בקריאות: "חלש". נתניהו זעם על קריאות האופוזיציה והשיב: "מה אתם צועקים? מי אתם שתחנכו אותנו?", אמר.

"יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אם כי בפירוש לא על כולם. אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על 'סוף המדינה', 'קץ הדמוקרטיה', חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה. משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק. אני יודע שלא תמחאו כפיים אבל אני כן מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת", הוסיף נתניהו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212291332' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נואם במליאה' poster='' kid='1_j8xnq9y2' duration='']

לאחר מכן, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נשא גם הוא דברים בהם הביע את חששו מהממשלה החדשה. "בלב לא שקט אנחנו מעבירים את המדינה לידי הממשלה הנבחרת", אמר לפיד, "אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצוין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות בטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם. תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תכף חוזרים". בהמשך, ראש הממשלה סקר את מה שכינה "הנתונים העובדתיים" על מה שעשתה הממשלה בה עמד בראשה בתקופת כהונתה, "כדי למנוע נסיונות לשכתב את ההיסטוריה, צריך שיהיה ברור מה היה מצבה של המדינה ברגע העברת השלטון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212291333' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נואם במליאה' poster='' kid='1_6lzl3byo' duration='']

תיקי הממשלה ה-37

ראש הממשלה ויו"ר הקבינט המדיני-ביטחוני - בנימין נתניהו (הליכוד), יו"ר הכנסת - אמיר אוחנה (הליכוד), שר הביטחון - יואב גלנט (הליכוד), שר החוץ ברוטציה - אלי כהן, שר האוצר ברוטציה ושר במשרד הביטחון - בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), שר המשפטים, סגן ראש הממשלה, יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה - יריב לוין (הליכוד), השר לביטחון לאומי - איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), המשנה לראש הממשלה, שר הפנים והבריאות, שר האוצר ברוטציה - אריה דרעי (ש"ס), שר האנרגיה ברוטציה - ישראל כ"ץ, שר התקשורת - שלמה קרעי (הליכוד), שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, יו"ר ועדת סמלים וטקסים - מירי רגב (הליכוד), שר החינוך, השר לשיתוף פעולה איזורי, השר המקשר בין הממשלה לכנסת - יואב קיש (הליכוד), שר הבינוי והשיכון, שר במשרד ראש הממשלה יצחק גולדקנופף (יהדות התורה), שר התרבות והספורט - מיקי זוהר (הליכוד), שר החקלאות אבי דיכטר (הליכוד), שר הכלכלה והתעשייה - ניר ברקת (הליכוד), שרת המודיעין - גילה גמליאל, השר לעניינים אסטרטגיים - רון דרמר (מינוי רה"מ), השרה להגנת הסביבה - עידית סילמן (הליכוד), שר התפוצות והשר לשיוויון חברתי - עמיחי שיקלי (הליכוד), שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה - אופיק אקוניס (הליכוד), שרת המשימות הלאומיות - אורית סטרוק (הציונות הדתית), שר התיירות - חיים כץ (הליכוד), שר הרווחה והביטחון החברתי ברוטציה - יעקב מרגי (ש"ס), השר לפיתוח הנגב, הגליל והשכונות והחוסן הלאומי - יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), שר העלייה והקליטה - אופיר סופר (הציונות הדתית), השר לשירותי דת - מיכאל מלכיאלי (ש"ס), השר לענייני ירושלים ומסורת - מאיר פרוש (יהדות התורה), השר לענייני מורשת - עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), שרה במשרד ראש הממשלה - גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד), שר במשרד החינוך - חיים ביטון (ש"ס), שר במשרד הרווחה ברוטציה - יואב בן צור (ש"ס), סגן שר הרווחה - יעקב טסלר (יהדות התורה), סגנית שר האוצר - מיכל וולדיגר (עוצמה יהודית), סגן שר הפנים, סגן שר הבריאות - משה ארבל (ש"ס), סגן שר החקלאות - משה אבוטבול (ש"ס). סגן שר במשרד ראש הממשלה - אלמוג כהן (עוצמה יהודית), סגן שר במשרד ראש הממשלה - אבי מעוז (נעם), סגנית שר במשרד ראש הממשלה למשימות לאומיות - מאי גולן (הליכוד).

נתניהו במליאה
נתניהו במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסך הכל מכהנים בממשלה הזו 30 שרים ב-32 משרדים. מתוכם 5 נשים ו-25 גברים, 6 חרדים ו-8 מהציונות הדתית. חברי הקבינט המדיני-ביטחוני: בנימין נתניהו (יו"ר), אלי כהן, יואב גלנט, יריב לוין, אבי דיכטר, רון דרמר, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר. מאוחר יותר, נתניהו הודיע על מינויו של יוסי שלי, לשעבר שגריר ישראל בברזיל, למנכ"ל משרד רה"מ ואת יוסי פוקס למזכיר הממשלה.

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37

30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37
30 שרים, מתוכם רק 5 נשים: ממשלת ישראל ה-37