השר בר-לב בישיבת הממשלה: "אנחנו מבלבלים את הציבור"

שרי הממשלה התכנסו לישיבה שבמרכזה התפשטות האומיקרון וההגבלות הנדרשות. השרים מחו על שינויי המדיניות התכופים. הורוביץ: "ההנחיות משתנות כי המציאות משתנה"

בנט בישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה | צילום: חיים צח/ לע"מ

בישיבת הממשלה שמתקיימת בשעה זו דנים השרים בהתשפטות זן אומיקרון וקצב התחלואה העולה. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מחה על שינויי המדיניות התכופים ואמר: "אנחנו מבלבלים את הציבור. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה".

שרים נוספים מחו על המדיניות ושר התיירות יואל רזבוזוב קרא לשחרר את המגבלות בנתב"ג. ראש הממשלה נפתלי בנט ענה לו כי "זה יקרה להערכתי בימים הקרובים". עוד הוסיף בנט: "החיסונים מפחיתים דרמטית תחולאה קשה. הבשורה הפחות טובה שבמס נדבקים כזה נגיע לתחלואה גבוהה".

עמר בר לב
עמר בר לב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ'

עם זאת, בנט הרגיע כי משלוח של התרופה של פייזר הגיע לישראל. לדבריו, "התרופה בידינו. השגנו יותר מכל מדינה אחרת - ובכל זאת עדיין היינו רוצים יותר. אנחנו הולכים על אופציה של המשך תפקוד הכלכלה והחיים, קבוצות בסיכון שיצמצמו מגעים. ברמה הפרקטית מי שמחוסן - גם אם בא במגע, ימשיך בחייו עם בדיקה אחת ומי שלא מחוסן 7 ימי בידוד".

שר הבריאות ניצן הורוביץ ענה לשרים כי "ההנחיות משתנות כי המציאות משתנה. זה קצב שלא הכרנו. יהיו אנשים שלא נבדוק אותם. אין ברירה". השר בר לב ענה לו: "אנחנו מבלבלים את הציבור. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

"אנחנו עושים הכי הרבה בדיקות באופן יחסי בעולם", הסביר שר הבריאות. "אז יש תורים. אנחנו נוריד בדיקות ונקבע קריטריונים מי צריך בדיקות. נפרסם בקרוב. צריך בדיקות גם כדי לתת תרופה".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה: "חולים סיעודיים זו הקבוצה שהכי בסיכון. יש 1,600 מוסדות בישראל ומתוכם צריך לשים דגש על המוסדות הסיעודיים. אני מבקשת שיגיע תגבור מפיקוד העורף למוסדות האלו. גם צריך לעזור להם לוודא שלא נכנסים אנשים למוסדות ללא בדיקה, צריך לוודא שהתוצאות מדווחות למשרד הבריאות, צריך לוודא שהבוסטר ניתן שם בקצב הרצוי וגם שהתרופות זמינות שם, חשוב לבחון ולהגדיל את מספר הבדיקות במוסדות הללו".