משבר בממשלה? נתניהו חוזר בו מההסכמות עם כחלון

פרסום ראשון: המשבר בממשלה מחריף? יו"ר הקואליציה ביטן אמר ב"פגוש את העיתונות" כי רה"מ נסוג מההבנות שהושגו עם שר האוצר לגבי התאגיד

אחרי שנראה היה שהמשבר בין נתניהו לכחלון סביב תאגיד השידור הציבורי הסתיים, ראש הממשלה חוזר בו מההבנות שהושגו לגבי עלייתו לאוויר של התאגיד. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" כי "ראש הממשלה חזר בו מההסכמות עם שר האוצר לגבי התאגיד". להכרזתו של ביטן קדמה התייעצות דחופה שקיים היום (שבת) נתניהו עם יו"ר הקואליציה ועם שרי הליכוד המקורבים אליו: מירי רגב, יריב לוין וצחי הנגבי, שעסקה באי קיום הסכמים קואליציוניים מצד השותפות בממשלה בנושא התקשורת ובנושאים אחרים.

''רה''מ חזר בו''. ביטן
''רה''מ חזר בו''. ביטן | צילום: Miriam Alster/Flash90

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הלך הרוח בפגישה בין בכירי הליכוד היה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך. "אם יימשך המצב שינסו לכפות עלינו עמדות שאנחנו לא רוצים, יכול להיות שנלך לבחירות", אמר ח"כ ביטן ב"פגוש את העיתונות". "הליכוד מוביל את הקואליציה ואת הממשלה, אנחנו 30 מנדטים. אי אפשר שכל הזמן יבואו אלינו בדרישות ויכפו עלינו את האג'נדות שלהם, מבלי שיכבדו את דעתנו".

ביטן המשיך והסביר כי הליכוד לא יסכים לשום מקרה של הקמת התאגיד, זאת בניגוד לסיכום בין נתניהו ושר האוצר לפני יומיים. "זה שהקמנו את התאגיד בממשלה הקודמת זה נכון", ציין ביטן. "זה שאנחנו לא רוצים את התאגיד זה גם נכון. אנחנו מצפים מהשותפים שלנו לקואליציה לא לומר ש'בלעדינו אי אפשר'. אנחנו מצפים מכחלון שיתייצב לימיננו כמו שאנחנו מתייצבים לימינו".

דבריו של יו"ר הקואליציה מגיעים בהמשך ישיר לדברים שאמר מוקדם יותר היום באירוע "שבתרבות" בחיפה. "יש סיכוי טוב שנלך לבחירות", אמר ביטן. "הבית היהודי וכולנו אומרים 'הממשלה תלויה בנו', אז הגיעו מים עד נפש. אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס - הוא יפרק הכל".

תאגיד השידור. יהיה או לא יהיה?
תאגיד השידור. יהיה או לא יהיה? | צילום: פלאש 90 Miriam Alster

הסיכום: התאגיד יעלה כמתוכנן בתומרה לקידום חוק הפיקוח על התקשורת

ביום חמישי האחרון סיכמו ראשי הקואליציה כי תאגיד השידור הציבורי יעלה לאוויר כמתוכנן - ב-30 באפריל. על פי הסיכום של ראשי סיעות הקואליציה, בתמורה לעלייתו לאוויר של התאגיד במועד שנקבע, יאושר חוק הפיקוח על התקשורת שיזם נתניהו.

הסיכום על תחילת פעילות התאגיד מגיע לאחר שבמהלך ערב גיבוש לחברי הקואליציה, התבטא נתניהו בנושא וטען כי עוד לא מאוחר למנוע את הקמת התאגיד. נתניהו קרא לשר האוצר משה כחלון לשתף פעולה ולדחות את תחילת השידורים בכחצי שנה. כחלון מצדו סירב להיכנע, ובכנס בתל אביב אמר כי היחסים בינו לבין נתניהו כבר לא כפי שהיו.

בישיבת ראשי הקואליציה שאל כחלון את נתניהו מדוע ביקש אתמול לדחות את הקמת התאגיד אחרי שהשניים סיכמו שהתאגיד יעלה. נתניהו השיב: "קפץ לי הגן המזרחי", אמירה עליה אחר כך התנצל.

[brightcove_iframe video_id='bitan_kachlon_vtr2_n20170318_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']