ממשלת החירום מתעכבת: נתניהו דחה את פגישתו עם גנץ

אחרי שראשי הקואליציה הסמיכו את נתניהו להקים ממשלת חירום, אמרו בליכוד כי ראש הממשלה הזמין את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לפגישה הערב. שעות ספורות לאחר מכן נמסר כי הפגישה נדחתה למחר ב-11:00

זמן צפייה: 01:41

שעות אחרי ישיבת ראשי הקואליציה, שבסופה נאמר כי "כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה", נמסר הערב (שלישי) מהליכוד כי "ממשלת החירום מתקדמת בצעדים גדולים, נתניהו הזמין את גנץ לפגישה הערב". השניים אמורים היו להיפגש הערב בקריה, אך נתניהו דחה את הפגישה למחר ב-11:00. הסיבה: התארכות ההתייעצויות הביטחוניות ודיוני הקבינט המדיני-ביטחוני.

לפני הישיבה פורסם בחדשות 13 כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יאמר לראשי הקואליציה: "אני בעד אחדות, למרות דעתי על בני גנץ, אבל לא אם זה כולל מטבחון מצומצם ופוליטיקות קטנות". מסביבתו של בן גביר נמסר: "שלא ידברו על הניסיון הרלוונטי של גנץ ואיזנקוט, ראינו את הניסיון שלהם. יש להם חלק".

בתגובה מסר השר מיקי זוהר: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו". שר החקלאות אבי דיכטר הצטרף לקריאה של השר זוהר, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "איתמר בן גביר עצור. הגיע זמן אחדות עד הניצחון".

בישיבה אמר בן גביר: "מה פתאום שגנץ ואיזנקוט שמחזיקים בקונספציה ינהלו את המלחמה, שיבואו בלי תנאים", ואז יצא החוצה וזעם על ההודעות שיצאו בדבר התנגדותו. "מה אתם מתדרכים לי על הראש?", הוא אמר. השר סמוטריץ' אמר בישיבה: "היינו צריכים לעשות את זה לפני 48 שעות, צריך לעשות את זה בשביל הציבור". יו"ר ש"ס אריה דרעי הוסיף: "אין לנו בכלל אלטרנטיבה, זה חייב להתבצע".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין מסר הבוקר תגובה ראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, והצטרף לקריאה להקים ממשלת חירום. "הלב של כולנו קרוע ומרוסק נוכח הטרגדיה העצומה שאנו עוברים", מסר לוין, "אלו ימים קשים, שבהם נדרשת לכידות, נדרש חוסן ונדרש להמעיט בהצהרות. בימים אלה נדרש דבר נוסף - הקמת ממשלת חירום לאומית באופן מיידי, ואני עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה.

"אלו ימים של מלחמה ובזכות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, ובזכות עמידה איתנה של העורף - ננצח בה", הוסיף לוין, "אני מחבק ומחזק את משפחות הנופלים והנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ומייחל לשובם המהיר של החטופים הנמצאים בעזה. אני שולח חיזוק לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון. כולנו איתכם".

בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש הצהרה, אמר כי "הפילוג בינינו נגמר" וקרא למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית בלי תנאים מוקדמים. בחדשות 13 פורסם אמש לראשונה כי לפי גורם המעורה בפרטי המשא ומתן, "יש התקדמות".