לקראת הדיונים בחוקי בן גביר ודרעי: המשנים ליועמ"שית יתנגדו

ביום שלישי צפויות להתכנס ועדות הכנסת ולדון בענייני הסמכויות של איתמר בן גביר וכשירותו של אריה דרעי לכהן כשר. שלושה משנים של גלי בהרב-מיארה יתייצבו בדיונים ויציגו הסתייגויות. במקביל, מחר יחל קמפיין של מערכת המשפט הפרטית, במטרה להציג את ההשלכות של פסקת ההתגברות

זמן צפייה: 01:57

ביום שלישי ייתכנסו ועדות הכנסת על מנת לדון בחוקים החדשים בעניין כשירותו של חבר הכנסת אריה דרעי לכהן כשר ובסמכויותיו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, והיום (ראשון) מדווח במהדורה המרכזית כי שלושה משנים של היועצת המשפטית לממשלה גלי-בהרב מיארה יתייצבו בדיונים אלה. בנוסף, בהתייחסות בסביבתה של בהרב-מיארה טוענים כי היא לא מתכוונת להגיב לאיומים כלפיה, ואינה מפחדת מהם.

בדיון על הצעת החוק סביב סמכויות של בן גביר, תתייצב המשנה עמית מררי, ותתנגד לנוסח הנוכחי של הצעת החוק. בדיונים על הצעת החוק הנוגע לכשירותו של אריה דרעי לכהן כשר ולשינוי חוק יסוד לצורך זה, יתייצבו המשנים גילי מונה ואביטל סומפולינסקי, ויביעו הסתייגויות מהצעת החוק הפרסונלית.

אריה דרעי
יו''ר ש''ס, אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, מחר צפויה מערכת המשפט הפרטית בישראל, צמרת עורכי הדין מהמשרדים הפרטיים, להתחיל בקמפיין ענק שיפורסם גם על שלטי חוצות. הקמפיין יפנה לאנשים ויסביר להם איך הם צפויים לחוות את כל מה שהולך לקרות בעקבות פסקת ההתבגרות והרפורמות במערכת המשפט, אותן הם רואים כהרסניות. הקמפיין יפנה בין היתר לבני ישיבות, לחיילים, לגברים ולנשים, ויסביר שהרפורמות יפגעו בזכויות הפרט.