סער לחדשות 13: "לא יהיה טיוח בבדיקת פרשת הריגול המשטרתי"

בריאיון במהדורה המרכזית התייחס שר המשפטים לסערה סביב ריגול המשטרה אחר אישים בכירים. לדבריו, יש צורך בוועדת חקירה ממלכתית כדי שלא תהיה מעורבות פוליטית. על מינויה של עו"ד בהרב-מיארה ליועמ"שית החדשה אמר: "לא בדקתי איתה מה דעתה על הסדר טיעון עם נתניהו"

זמן צפייה: 07:31

שר המשפטים גדעון סער, התייחס הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 לפרשת הריגול במשטרה אחר אישים בכירים ואמר כי "צריך לרדת לחקר האמת. אם מישהו עשה משהו לא בסמכות, הוא חייב לתת את הדין. לא יהיה שום טיוח. הכול יתברר"

עוד הוסיף סער כי "אם הפרסום נכון, הוא פרסום חמור מאוד. רשויות אכיפת החוק, ואגב, כדי להבהיר, אני לא חושב שהרשויות האזינו לי שלא כדין. הרשויות יכולות לפעול לפי החוק ולכבד בחרדת קודש את זכויות האזרח".

"אני סומך על המערכות", אמר סער, "אבל יש אינדיקציות שהיו תקלות וחייבת להיות בדיקה יסודית. הבעתי היום את דעתי שצריך ועדת חקירה ממלכתית. לכל מתכונת של בדיקה יש יתרונות וחסרונות. ברגע שרוצים ללכת לוועדה חיצונית בראשות שופט, אני מעדיף שתהיה ממלכתית כי נשיאת העליון ממנה את חברי הוועדה ללא קשר לפוליטיקאים".

על המינוי של גלי ברהב מיארה שאושר היום בפה אחד בממשלה, אמר סער כי " היא לא חייבת לי שום דבר. אני חושב שרוב המשפטנים הבכירים במדינה לא ידועים לציבור. הם לא סלבס. היא הייתה פרקליטת מחוז. 30 שנה הייתה בפרקליטות. את רוב הפרקליטות, הציבור לא מכיר. היא עם עמוד שדרה ויכולת קבלת החלטות. הבאתי את המועמדת הטובה ביותר. לא בדקתי איתה את עמדתה על עסקת טיעון עם נתניהו".