סער בריאיון: "לא נתפשר על העקרונות שלנו - ולא נצטרף לממשלה"

חבר הכנסת התייחס לדבריו של שר המשפטים בהפגנה בירושלים ואמר כי "ברור שלוין, שהתנגד מלכתחילה לשיח, רוצה לפוצץ את השיחות". על האפשרות שיצטרפו לממשלת נתניהו הוסיף: "אם היינו מחליטים כך היינו מחסלים את התקווה לעם ישראל"

זמן צפייה: 12:13

חבר הכנסת גדעון סער מ"המחנה הממלכתי" התראיין הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי", והתייחס לשיחות ההידברות בבית הנשיא, למחאה נגד המהפכה המשפטית ולאפשרות להגיע לפשרות והסכמות עם הקואליציה. סער אמר כי "אנחנו לא מוכנים לפשרה, לא נתפשר על העקרונות שלנו. אנחנו מוכנים לעשות מאמץ להגיע להסמכה רחבה". עוד הוסיף: "לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו - כי היא איננה טובה לישראל".

"השיחות הן רציניות, אני לא רוצה לתת הערכת סיכויים", אמר סער, "כן יש פערים אבל אנחנו רוצים לתת לזה הזדמנות ובשביל זה צריך לבוא פחות קצרי רוח ולתת הזדמנות. אנחנו עדיין נמצאים בשלב שכל צד מציג את עמדותיו במכלול הנשאים. עברנו כבר 4 נושאים כבדים ולא סיימנו. אין פתרון מהיר זה לוקח זמן".

השר יריב לוין נואם בהפגנת הימין בירושלים
השר יריב לוין נואם בהפגנת הימין בירושלים | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

עם זאת, סער הבהיר: "אנחנו לא מוכנים לפשרה, לא נתפשר על העקרונות שלנו. אנחנו מוכנים לעשות מאמץ להגיע להסמכה רחבה כי זה אינטרס של החברה הישראלית. חשוב להבין, אנחנו מתנהלים בלי כללי משחק מוסכמים כבר 75 שנה - בלי חוקה, בלי חוק יסוד החקיקה - והגענו לאירוע שהוכיח לנו שלא נוכל להמשיך ככה. אנחנו מבינים את זה ורוצים לפתור את המשבר הזה אבל זה לא יהיה על חשבון העקרונות של שמירה על משטר דמוקרטי ושל עצמאות מערכת המשפט".

חבר הכנסת התייחס לדבריו של שר המשפטים בהפגנת התמיכה ברפורמה בירושלים ואמר כי "ברור שיריב לוין, שהתנגד מלכתחילה לשיח ולהשהיית החקיקה - רוצה לפוצץ את השיחות. זה מה שהוא עשה בנאום ההסתה החמור שלו - הוא רוצה לייצר אווירה שתחסל את השיח".

Whatsapp Image 2023 04 11 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על סוגיית ההצטרפות לממשלת נתניהו סער הדגיש: "לא שינינו את עמדתנו לפני הבחירות או אחרי. לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו - כי היא איננה טובה לישראל. אין לזה קשר לסקרים. אנחנו שמחים שיותר ויותר ישראלים רואים בנו אלטרנטיבה. אם היינו מחליטים להיות הגלגל הרזרבי של נתניהו - ואנחנו לא נחליט על דבר כזה - היינו מחסלים את התקווה לעם ישראל שתהיה כאן אי-פעם אלטרנטיבה למדיניות הקיצונית הזו".