רה"מ נתניהו נגד הח"כ גאטס: "מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש"

סערה בעקבות החשדות נגד ח"כ באסל גטאס, שהבריח לכאורה כ-15 טלפונים סלולריים ל-2 אסירים ביטחוניים. נתניהו מגיב

לאחר ההודעה על פתיחה בחקירה נגד ח"כ באסל גאטס (הרשימה המשותפת) החשוד שהבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, המערכת הפוליטית סוערת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי אם יימצא שהחשדות נכונים אסור שייכהן בכנסת ישראל. השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב אף הוא ואמר כי אם לא היה מדובר בחבר כנסת, הוא היה נמצא במעצר.

hhhhh

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"במידה והחשד נגד חבר הכנסת גטאס יתברר כנכון - הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל", הבהיר נתניהו. "מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל".

"החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס הינם חמורים ביותר ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות", הוסיף ארדן.

''חשד חמור''. ארדן
''חשד חמור''. ארדן

"החשדות האלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת, אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים", ציין ארדן. "ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן פרסם אף הוא הודעה חריפה נגד חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, זאת בעקבות החקירה נגד ח"כ גאטס. "זוהי רק עוד הוכחה בשרשרת לכך שהרשימה המשותפת היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

''עבירה חמורה נגד ביטחון המדינה''. נתניהו (Alex Kolomoisky  פלאש 90)
''עבירה חמורה נגד ביטחון המדינה''. נתניהו (Alex Kolomoisky פלאש 90)

"מעזמי בשארה ועד בסאל גטאס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם - נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל - אלא לא יהיו אזרחי מדינת ישראל", קבע שר הביטחון.

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) חשוד שהבריח טלפונים סלולריים לשני אסירים שנמנים על ארגון פתח - אחד מהם נידון ל-37 שנות מאסר בגין רצח והאחר נשפט ל-15 שנות מאסר. הם הושמו בבידוד לאחר המקרה. מוקדם יותר היום (ראשון) פורסם לראשונה בחדשות 2 אודות החקירה שאליה יזומן הח"כ, בחשד לעבירות ביטחוניות. היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לזמנו לחקירה באזהרה. גורם במשטרה העלה חשש שבאסל גטאס ינסה להימלט מהארץ כפי שעשה בזמנו בן דודו ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שאף הוא נחשד בעבירות ביטחוניות.

ח"כ גאטס הגיע הבוקר לבקר שני אסירים ביטחוניים בכלא קציעות. במהלך הביקור דיווחו אנשי חטיבת המודיעין של שירות בתי הסוהר על חשד שהוא הבריח לאסירים כ-15 טלפונים סלולריים מדגם קטן במיוחד - שבאמצעותו ניתן להוציא ולקבל שיחות. עם צאתו מהביקור בכלא הגיעו אליו חוקרים של יחידת להב 433 וביקשו ממנו להתלוות אליהם. על-פי החשד, הח"כ סירב לכך בנימוק שיש לו חסינות.

ח"כ באסל גטאס מסר בתגובה: "המשטרה סימנה את בל"ד ורוצה לפגוע בה פוליטית בכל דרך. אין לי מה להסתיר, לכן אתייצב לחקירה. ניסיונות הפחדה מסוג זה לא ישברו את רוחה של בל"ד. כך היה וכך יהיה".

[brightcove_iframe video_id='17mivzak_vtr2_n20161218_v1' autoplay='0' credit='מבזק חדשות 17:00' kid='' duration='0'']