גנץ: "המחאה היא סכר שבולם את החקיקה - היא צריכה להימשך"

יו"ר המחנה הממלכתי התראיין בחדשות 13 ואמר כי לא יחזור לשיחות בבית הנשיא ללא עצירת החקיקה. עוד הוסיף גנץ: "מדובר על העתיד של ישראל, ייקח חודש, חודשיים או חודשים רבים - לא נורא. לנתניהו יש אחריות היסטורית קדימה"

זמן צפייה: 07:24

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התראיין הערב (שלישי) לחדשות 13 ואמר כי "המחאה היא כמו סכר שבולם את החקיקה. היא חשובה, לגיטימית וצריכה להימשך". עוד הוסיף כי לא יחזור לשיחות בבית הנשיא ללא עצירת החקיקה.

"אני מקווה שנציג הוועדה לבחירת שופטים ייבחר והוועדה תתכנס", אמר בתחילת דבריו. "אני חושב שצריכה להיות עצירה מוחלטת של התהליך הזה. בלי עצירה של החקיקה לא ניכנס לבית הנשיא. קראתי לעצור את הכול ולהיכנס להידברות. אני חוזר ואומר: תעצרו ונדבר".

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

"מדובר על העתיד של ישראל, ייקח חודש, חודשיים או חודשים רבים - לא נורא. לנתניהו יש אחריות היסטורית קדימה. המחאה הזאת בכלל לא נחלשת, הציבור מבין את חומרת האירועים. הם עושים עבודה מאוד חשובה. המחאה היא כמו סכר שבולם את החקיקה. אנחנו מקבלים כל פעם חוק או שתיים. הסכר המחאתי הזה מאוד חשוב".

גנץ המשיך וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "שים לב מה קורה בעולם, שים לב למצב הביטחוני. אני קורא לחבריי בליכוד: 'יש שם כאלה שלא משמיעים את קולם'. במקומם הייתי מתאמץ מאוד להסביר לרה"מ שהוא לא יכול ללכת לכיוון הזה כי יש דברים דחופים יותר ושינויי חקיקה צריכים להיות איטיים. יש אתגרים ביטחוניים גדולים. לנתניהו יש את כל הסיבות להיכנס לסדר ציבורי חדש".

Whatsapp Image 2023 07 11 At 1
מפגין מול שוטר בתל אביב | צילום: רויטרס

על ההפגנות והתנהלות המשטרה אמר גנץ: "המשטרה צריכה להבטיח את הסדר הציבורי ולהתמש בכוח סביר אבל אסור לה להשתמש באלימות. ממה שאני ראיתי, התנהגות המשטרה הייתה בסדר גמור. אנחנו לא מנהלים את ההפגנות. אנחנו מציינים שהמחאה חשובה, אני רצה להגיד - תמיד ציבור מוחה זה ציבור אכפתי. צריך להעריך את זה. הציבור שאכפת לו מאיך תראה מדינת ישראל".