ראשי החרדים במתקפה נגד גלנט: "היינו צריכים ללכת על הראש שלו"

פרסום ראשון: בישיבת סיעה סוערת של יהדות התורה, חברי הכנסת עסקו בעיקר בשר הביטחון כאחראי המרכזי למשבר חוק הגיוס, ואחד מהם אמר: "בואו ננסה לדחוף לוועדת חקירה, אז גלנט יהיה עסוק בדברים אחרים מהותיים ולא בפופוליזם"

זמן צפייה: 01:46

פרסום ראשון: בהתאם לצו הביניים של בג"ץ, היום (שני) נעצרו התקציבים לישיבות על בסיס התלמידים שמחויבים בגיוס, וביהדות התורה התקיימה ישיבת סיעה סוערת. אם עד עכשיו שמענו בעיקר מתקפות בחדרים סגורים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאחראי למשבר, בישיבת הסיעה הסגורה של המפלגה עסקו חברי הכנסת בעיקר בשר הביטחון יואב גלנט כאחראי המרכזי למשבר חוק הגיוס. "עשינו טעות", אמר אחד מחברי הסיעה, "היינו צריכים ללכת על הראש של גלנט, הוא טירפד כל אופציה של הסדר כדי שלא ידברו על המחדל ועל המלחמה".

"בואו ננסה לדחוף לוועדת חקירה", אמר חבר כנסת אחר, "למה אין ועדת חקירה? אז גלנט יהיה עסוק בדברים אחרים מהותיים ולא בפופוליזם של גיוס חרדים". באירוע בביתר עילית הבוקר אמר השר מאיר פרוש כי הוא לא רואה "איך יוצאים מהמבוך הזה", והוסיף: "למרות ההבטחות, לא תהיה ברירה אלא לעמוד מול כולם בקנאות".

השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היום חסמו מפגינים חרדים קיצוניים את כביש 4 בכניסה לבני ברק, במחאה על חוק הגיוס והקפאת תקציבי הישיבות. כוחות המשטרה ופרשים הגיעו למקום, ומכת"זית הופעלה נגד המוחים לפיזור ההפגנה. חמישה נעצרו בגין תקיפת שוטרים והפרת סדר, והכביש נפתח לתנועה לאחר מספר שעות.