הקושי במינוי דרעי לשר: "מצוי על גבול מתחם הסבירות"

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה הביעה את חששה מ"בליץ החקיקה", על אף שאיננה יודעת כיצד בדיוק יראו החקיקות, אך יש אבל יש דבר אחד ברור - יו"ר ש"ס רוצה להיות שר, כאשר במשרד המשפטים חושבים שמינויו לשר איננו סביר

זמן צפייה: 01:42

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה הביעה מוקדם יותר היום (חמישי) את חששה מ"בליץ החקיקה", היא אמנם איננה יודעת כיצד בדיוק יראו החקיקות, אבל יש דבר אחד ברור - יו"ר ש"ס אריה דרעי רוצה להיות שר. במשרד המשפטים חושבים שמינויו לשר איננו סביר. עם זאת, זה אמנם לא הוחלט בהליך פורמלי ולא היו דיונים פורמליים.

כמובן שיהיו עתירות בעניין הזה, וככל הנראה היועמ"שית תעמוד לצד העותרים ולא תגן על מינויו של דרעי בבג"ץ, בנושא סבירות המינוי שלו ולא בנושא החוק החדש.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

מדובר בדבר פשוט - בראש ובראשונה פסיקה של אסתר חיות ב-2015, עוד לפני שהפכה לנשיאת בג"ץ, כשדרעי אמור היה לאחר תקופת הצינון להפוך לשר הנגב והגליל, יש עתירה שמתבססת על ההרשעה ההיא, בתחילת המילניום, וחיות מאשרת את המינוי בגלל חלוף הזמן ואומרת: "מינוי דרעי לתפקיד שר מצוי על גבול מתחם הסבירות".

אם אז, ב-2015, לפני ההרשעה הנוספת, זה היה מצוי בגבול מתחם הסבירות, כאשר היום אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה יש הרשעה חדשה וטרייה, שהשופט אומר שהוא מאשר את הסדר הטיעון, בגלל שהוא סבור שדרעי לא יחזור לחיים הפוליטיים, כאשר דרעי לא הולך יו"ר ועדת הבחירות, כפי שמצופה ממנו מהחוק המקורי, ומבקש את הסרת הקלון, במצב הזה לא תהיה ברירה. היועמ"שית תשתמש בפסיקה הזאת, כדי לטעון שמינוי של דרעי "אינו סביר".