"החוק הצרפתי - הצעה אבסורדית"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף את ההצעה של ח"כ דוד אמסלם לאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן. "יש פה בעיה אמיתית של שיוויון בפני החוק", אמר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שני) לחוק הצרפתי שלפיו תיאסר חקירה של ראש ממשלה מכהן. "מדובר בהצעה אבסורדית", אמר בכנס של משרד המשפטים באוניברסיטת תל אביב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"נניח שיש ראש ממשלה שמקבל לחשבון הבנק שלו מיליון שקל. בתמורה ראש הממשלה מקדם את נותן הכסף תמורת טובת הנאה. משמעות החוק היא שלא נוכל לחקור במקרה כזה", אמר מנדלבליט. "האם נחכה שמונה שנים להתחיל לאסוף ראיות? יש פה בעיה אמתית של שוויון בפני החוק", הוסיף.

''מה שקורה זה כאוס'', אמסלם (Miriam Alster/FLASh90)
''מה שקורה זה כאוס'', אמסלם (Miriam Alster/FLASh90)

דבריו התייחס מנדלבליט לעתידו של החוק: "אין לי ספק שהדבר הזה יירד מסדר היום, הוא לא נכון, לא ראוי ולא מתאים למדינה כמו שלנו. אנחנו לא רוצים להיות מדינה כזאת". על אף הביקורת שספג מח"כ דוד אמסלם יוזם החוק חתם מנלדבליט את דבריו בכך שטען שהצעת החוק "לא נכונה ובסופו של דבר מקבלי ההחלטות לא ילכו אליה, אני מאוד נחרץ בעניין הזה".

מוקדם יותר היום תקף יוזם החוק ח"כ דוד אמסלם את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה שהתבטאו נגד החוק. "מה שקורה היום זה כאוס וזה חותר תחת יסודות הדמוקרטיה הכי עמוקים", אמר לחדשות 2 בהתייחסות לחקירות נתניהו.

על הביקורת של ניצן ומנדלבליט נגד החוק, לו הם מתנגדים, אמר בעוקצנות בשיחה עם חדשות 2: "אנחנו מתעדכנים דרך העיתונים וזה בסדר. אני מכבד את מנדלבליט וניצן אבל החקיקה מתבצעת בכנסת, והם היו אמורים לבוא לוועדת הכנסת שאמורות לדון בחוק הזה ולהביע את דעתם".