האוצר נגד משרד הבריאות: "ההגבלות שהציע - טיפשיות"

גורמים במשרד האוצר מתחו ביקורת על ההמלצה להטיל הגבלות התקהלות והביעו חשש כי המהלך יזניק מחדש את האבטלה במשק. הורוביץ השיב: "מציע שאותם פקידים עלומים יתנו עצות איפה שהם צריכים"

זמן צפייה: 01:21

גורמים במשרד האוצר הביעו הערב (רביעי) חשש כי הגבלות ההתקהלות שהציעו נציגי משרד הבריאות אמש יזניקו מחדש את האבטלה במשק. "ההגבלות שהם הציעו טיפשיות ולא עבדו גם בפעמים הקודמות", אמר גורם במשרד האוצר. "זה רק גורם למעסיקים לשלוח עוד עובדים הביתה. סגרנו את נתב"ג כדי לקנות להם זמן, אבל הם לא מצליחים לחסן, ולא יודעים כמעט דבר על האומיקרון".

דברים אלו הם איתות מצד משרד האוצר לכך שבכוונתו לנסות לטרפד גזרות עתידיות שתביא מערכת הבריאות, ועלולות לפגוע במשק. בנוסף, באוצר גם מתנגדים להצעה של שר המשפטים גדעון סער לשלם להורים על חיסון ילדיהם כתמריץ. "לא צריך תמריצים כספיים, ולא הגבלות כספיות, אלא פשוט להתחסן", נמסר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2212212030' autoplay='0' credit='' desc='הורוביץ: שהפקידים העלומים יתנו עצות איפה שהם צריכים' poster='' kid='1_jvxyuapb' duration='431']

שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב במהדורה המרכזית, ואמר כי האמירה של ליברמן מצערת. "האומיקרון, והקורונה בכלל, היא מחלה מאוד קשה", אמר הורוביץ, "אנחנו רואים מה קורה בעולם ומה קרה אצלנו, את האשפוזים והתמותה, אי אפשר לזלזל בזה, וכשר הבריאות אסור לי לזלזל בזה".

על כך שבכירים במשרד האוצר אומרים שההגבלות טיפשיות אמר הורוביץ: "אני מציע שאותם פקידים עלומים יתנו עצות איפה שהם צריכים לתת ולא במקומות כאלה. אנחנו עושים את הכל בתיאום בתוך הממשלה, יחד עם שרים אחרים, כולל עם משרד האוצר".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"אני לא צריך את ההטפות של איזה פקיד אלמוני שיגיד לי אם כן לפתוח או לא לפתוח", הוסיף הורוביץ, "אני זה שמתחילת הקורונה עמדתי על כך שהמשק ישאר פתוח. בעיני כשר בריאות לשלוח אנשים לאבטלה, לאבד את הפרנסה, זה גם פגיעה בבריאות. אני לא צריך שהאוצר יגיד לי, אני יודע בדיוק. אנחנו נלחמים במגפה יחד עם המאמץ להשאיר את ישראל פתוחה".

הורוביץ התייחס גם להמלצת המומחים על חיסון רביעי, ואמר: "קיבלנו החלטה דומה בתחילת הגל הרביעי, בעניין מתן החיסון השלישי, היינו הראשונים בעולם שעשו את זה וזה בהחלט עזר לבלום את הגל, כך הצלחנו לנצח את גל הדלתא בלי סגרים. אני מקווה ולמעשה די בטוח שכך גם ננצח את גל האומיקרון, באמצעות חיסון ובאמצעות הקפדה על ההנחיות".