נתניהו ופייגלין סיכמו שזהות תפרוש: "נקדם תחום הקנביס רפואי"

רה"מ ויו"ר זהות סיכמו כי בתמורה לפרישה מהמרוץ לכנסת, השני יקבל תפקיד שר חברתי-כלכלי ויכהן כחבר בוועדת השרים לחקיקה. פייגלין במסיבת עיתונאים משותפת: "מהפכה מצילת חיים"

זמן צפייה: 03:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר זהות משה פייגלין סיכמו היום (חמישי) על פרישתה של האחרונה מהמרוץ לכנסת. בתמורה לפרישתו, יקבל פייגלין תפקיד שר ויהיה חבר ועדת שרים לחקיקה. זאת לצד קידום לגליזציה של הקנביס הרפואי. על ההסכם הודיעו השניים במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה. בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה נתניהו לפרסום פרטי פרויקט הטילים המדויקים של חזבאללה, אומר: "מטרת הפרסום היום היא להבהיר שלא נשב בצד ולא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בנשק קטלני נגדנו. כבר אמרתי לאויבים שלנו השבוע: היזהרו במעשים, והיום אני אומר להם, דיר באלאק".

"אנחנו יוצאים היום לדרך משותפת כדי לקדם יחד ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית. זה לא סוד שהיחסים שלנו עברו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. בשיחותינו בימים האחרונים גילינו ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מיסים ועידוד תחרות", אמר נתניהו. "שנינו תומכים בחירויות הפרט והורדת הרגולציה. אתם יודעים כמה אני עובד קשה בעניין הזה כראש ועדת השרים לענייני רגולציה. שנינו מודעים לבעיות יוקר המחיה וכיצד לפתור אותן, ולמצוקות בעיות העולים".

בלב ההסכם בין נתניהו לפייגלין עומדת רפורמת הקנביס, שגרמה למשבר בשוק הקנביס הרפואי והותירה מטופלים רבים ללא גישה לתרופה. "אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנביס ואינם משיגים אותה", אמר. "זה לא מתקבל על הדעת. המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה, והחלטנו ביחד לפתור אותה. נביא לאישור הכנסת חקיקה של לגליזציה לקנאביס רפואי כדי להקל על החולים ולמנוע מהם רגולציה מיותרת".

עוד בחדשות 13:

פייגלין נפגש עם נתניהו: יביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה

כדי להציל קולות: ניסיונות לשכנע את בן גביר ופייגלין לפרוש

פייגלין נפגש עם נתניהו: יביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190829-1804' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת נתניהו ופייגלין על פרישת זהות' kid='1_yxq2nlrz' duration='600'']

"שורש ההצעה שמשה הביא בפניי ואימצתי אותה בהסכמה מוחלטת, זה לפתוח את השוק לייבוא. כשהשוק לא פתוח לייבוא, מבוקר על ידי הרשויות הרלוונטיות, הוא בעצם נתון לחסידיו של קרטל", הוסיף נתניהו. "כשיש קרטל תמיד יש חוסרים, מחירים גבוהים, שירות לא טוב ומוצרים פגומים, לכן אנחנו רוצים ליצור תחרות על מנת לתת את השירות לאנשים שזקוקים לו, לפעמים ממש כדי לחיות. הסכמתי עם משה פייגלין שהנושא הזה ייכנס להסכמים הקואליציוניים של הממשלה הבאה שנקים, בעזרת השם".

לאחר הצהרת נתניהו, אמר פייגלין: "במועד א' של בחירות 2019 זרחה בשמי ישראל תקווה גדולה לחירות האדם, חירותו האישית והלאומית", אמר פייגלין בפתח דבריו. "כגודל התקווה כך הייתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפייה שנוצרה".

"ראשון ההישגים שמוצג בהסכם היום אומר, ואני מצטט: 'במהלך המושב הראשון של הכנסת ה-22 יחוקק חוק לגליזציה לחולים שיתיר רכישת קנביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל על פי בחירת המטופל', המשיך פייגלין. "זוהי מהפכה מצילת חיים".

נתניהו ופייגלין בהצהרה משותפת
נתניהו ופייגלין בהצהרה משותפת | צילום: חדשות 13

"לא רק בנושא הכאוב הזה התחלנו להגשים את חזונה של זהות: בהסכם שלפניכם יש גם בשורה גדולה לשוק הפרטי ולשוק החופשי להורדת יוקר המחיה", הבטיח פייגלין. "זוהי בשורה בעיקר לעסקים הקטנים בישראל. במשך שנתיים כל עסק חדש עד לגובה מחזור של שני מיליון שקלים לא ישלם מס הכנסה עד שיתקזז על כל מלוא הוצאות ההקמה".

"ישראל תציב כיעד לאומי טיפוס לעשירייה הראשונה בעולם במדד קלות עשיית העסקים של הבנק העולמי. בהסכם הזה יש בשורה לשוק החופשי, והתחלה של הורדת יוקר המחייה, כי כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת לא יצטרך יותר לעבור גם תקינה ישראלית", המשיך. "יש כאן בשורה נפלאה של שגשוג ושפע משרות שימתינו לעובדים. המשכורות יעלו כי העסקים הקטנים הם יחדיו המעסיק הגדול במשק, והביקוש הגובר לידיים עובדות מעלה את השכר".

"דרכינו לא תמיד הייתה שושנים, וראש הממשלה אמר בעיקר שידעה בעיקר ירידות", פנה שוב פייגלין לנתניהו. "אני רוצה לומר לך, אדוני: אני רוכב כל בוקר על אופניים בהרי השומרון. ירידה זה קל, כשקשה זה סימן שאתה בעלייה. עכשיו קשה זה סימן שאנחנו עולים".

תמר זנדברג
תמר זנדברג | צילום: ינאי יחיאל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לנתניהו ולפייגלין בדרישה למשוך את ידם מן ההסכם שנחתם בין הליכוד לבין זהות "שכן מדובר בהסכם שעניינו הבטחת משרות פסולה במסגרת הסכם פוליטי, שנועד להשפיע על הבחירות". התנועה פנתה גם ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לבדוק את חוקיותו של ההסכם לרבות נקיטת הליכים נוכח קיומן של עבירות פליליות. התנועה הודיעה כי במידה וההסכם לא יבוטל היא תעתור לבג"ץ.

בעקבות ההסכם, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיפתח לחקירה בחשד לשוחד בחירות: "חשוב להדגיש כי כספי מפלגת הליכוד הינם כספי ציבור המיועדים לצרכי קמפיין הבחירות של הליכוד ואינם מיועדים לכיסוי חובות של מפלגות אחרות לטובת אינטרסים פוליטיים של מפלגת הליכוד וראש הממשלה.  בישראל חוק מימון מפלגות קובע מימון להוצאות הבחירות לרשימות המתמודדות לכנסת, מדובר בכספי ציבור שמפלגת הליכוד מבקשת לעשות בהם שימוש אשר גובל בשוחד בחירות. אזכיר כי הרשימות לכנסת נסגרו ב-31 ליולי והוגשו לוועדת הבחירות ולכן כל הסכם פוליטי הקשור ברשימות לכנסת ועלול להשפיע על הבחירות יכול להיחשב כהונאת בחירות.  לאור האמור, אני פונה עלייך על מנת לבקש שתפתח בחקירה על סמך המידע שפורסם ולפיו מפלגת הליכוד ומפלגת 'זהות' חתמו על הסכם הכולל כיסוי חובות של 'זהות', תפקיד פוליטי בכיר והבטחות פוליטיות נוספות בתמורה לפרישה מהבחירות.

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, הגיב לפרישתו של פייגלין מהמרוץ לכנסת ואמר: "כל השבוע נתניהו פועל בכדי לחדש את ברית ההסתה שהביאה לרצח רבין. נתניהו שוב עולה למרפסת עם פייגלין ועם בן גביר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190829-1819' autoplay='0' credit='' desc='עמיר פרץ מגיב לפרישת פייגלין' kid='1_9zjk5fqb' duration='75'']

יו"ר ימינה, איילת שקד שיבחה את פייגלין על הפרישה, ואמרה: "משה פייגלין ראוי להערכה על הצעד שעשה. זה הצעד הנכון למען הימין בישראל ומדינת ישראל. גם ביטול רפורמת הקנביס זה דבר חשוב, היום חולים לא מקבלים את מה שמגיע להם והם נאנקים תחת בירוקרטיה מכבידה. הגיע הזמן להפוך את הקנביס לתרופת מרשם שהיא הרבה יותר קלה להשגה".

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, בתגובה לפרישת זהות מהמרוץ לכנסת: "מצביעי זהות היקרים, אנשי החזון של מנהיגות יהודית. אתם שמלווים את פייגלין עוד מימי מנהיגות יהודית, מהימים שנלחמתי יחד עם משה בכדי לעצור את פשעי אוסלו, ועד היום במאבקיו לייצוג עצמאי בכנסת ישראל. אני קורא לכם, תחזרו לבית האידאולוגי שלכם. לבית שתמיד לחם על ריבונות יהודית בארץ ישראל, שהציבור תמיד עמד לנגד עיניו במאבקים מעשיים ובמאבקים המשפטיים שלי בשנים האחרונות לצדק במדינת ישראל. אנחנו אלה שהתחלנו יחד עם משה את בשורת היכולת והתקווה לקחת את המדינה למקום טוב יותר. אחיי היקרים פרישתו של פייגלין מותירה את עוצמה יהודית כמפלגה היחידה שתלחם באמת למען עתידכם ועתיד המדינה היהודית. כולם מבינים שכעת אנו מתקדמים בצעדי ענק למעבר לאחוז החסימה".