המגעים להרכבת הממשלה: נתניהו צפוי לבקש מהנשיא ארכה

בליכוד ינסו להגיע השבוע לפריצת דרך בשיחות עם יהדות התורה. בינתיים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי לבקש ארכה מהנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג. המכשול הנוסף: דרישתו של אריה דרעי לחוקק את החוק שיבטיח את כהונתו כשר – מה שלא יכול לקרות השבוע. פרק הזמן הראשוני של הנשיא יסתיים בשבוע הבא

זמן צפייה: 01:44

בעוד שהמשא ומתן הקואליציוני עם יהדות התורה נמשך ומהווה מכשול, בליכוד ינסו להגיע השבוע לפריצת דרך בשיחות. בינתיים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי לבקש ארכה מהנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג.

הסיבה לסחבת במשא ומתן היא, בין היתר, דרישתו של אריה דרעי לחוקק את החוק שיבטיח את כהונתו כשר – דבר שלא יכול לקרות השבוע - מה שאומר שפרק הזמן הראשוני של הנשיא יסתיים בשבוע הבא ונתניהו, כאמור, ייאלץ לבקש ארכה, או לכל הפחות להגיד "עלה בידי" ולהשביע את הממשלה לקראת סוף השבוע הבא.

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעבר לכך, נתניהו עסוק במאמץ גדול לבלום את הביקורת על הפקדת היחידה לתוכניות חיצוניות של משרד החינוך בידיו של יו"ר נעם אבי מעוז - ובליכוד אמרו כי "מעוז לא יוכל לעשות שום דבר בלי הסכמת ראש הממשלה".

בתוך כך, באופוזיציה מתארגנים למחאה גדולה וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בריאיון ל"המטה המרכזי", כי "אם הממשלה הזאת תנסה לעשות דברים לא לגיטימיים - אז לא תישאר בסוף ברירה אלא שהציבור ייצא לרחובות".