גפני נגד גולדקנופף: "אין דבר כזה שהממשלה לא קשורה למלחמה"

לאחר שהשר ויו"ר אגודת ישראל אמר כי "אף חבר ממשלה לא יפרוש" ותהה "מה שייכת הממשלה למלחמה?", יו"ר דגל התורה הגיב: "כולנו נושאים באחריות, הממשלה קשורה והיא האחראית". עוד אמר גפני: "לא חושב שצריך להתיישב בעזה; עלינו להשיב את כל החטופים"

זמן צפייה: 00:57

גפני נגד גולדקנופף: יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תקף היום (חמישי) את יו"ר אגודת ישראל, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "כולנו נושאים באחריות, אין דבר כזה שהממשלה לא קשורה למלחמה. היא קשורה והיא האחראית". כזכור, ראש סיעת יהדות התורה, תחתיה נמצאות דגל התורה ואגודת ישראל, טען אמש: "מה שייכת הממשלה למלחמה? לא רואה אף אחד פורש ממנה בסוף המערכה"

עוד הוסיף גפני: "אני לא חושב שצריך להתיישב בעזה, אלא בגליל ובכרמיאל. אסור לנו לשכוח את החטופים בשבי חמאס, עלינו להשיב את כולם". את הדברים אמר בטקס הנחת אבן הפינה לתלמוד תורה של החינוך העצמאי בכרמיאל.

משה גפני
משה גפני | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר יצחק גולדקנופף
השר יצחק גולדקנופף | צילום: רויטרס

כזכור, השר גולדקונפף אמר בריאיון ל"כיכר השבת" כי הוא לא סבור שהממשלה צפויה להתפרק וטען: "למי רע פה?". הוא התייחס לאיומים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפרק את הקואליציה: "לפי מספר הפעמים שהוא איים לפרוש, אז זה לא מראה שכשהוא מאיים זה באמת קורה".

הוא תהה: "ביום שאחרי המלחמה הממשלה צריכה ליפול? יש לה אחריות על מה שקרה. עכשיו פתחנו פה תיבה חדשה - מי אחראי, מה עשו? יישבו על המדוכה הזו הרבה הרבה אנשים. ירוויחו מזה הרבה הרבה כסף, יותר מהתקציב של 'תקומה', לבדוק מה כאן היה ואיך היה".

אחרי פרסום הדברים, מסר גולדקנופף: "צר לי שבשם השנאה מנסים להוציא דברים מהקשרם. מי שצופה בסרטון מבין שהשאלה 'למי רע' התייחסה לחברי הקואליציה - בהסבירי שלאיש מהם אין אינטרס להפיל את הממשלה. כך גם האמירה שאין קשר בין המלחמה לממשלה - כל עוד לא קבעה ועדת חקירה שהממשלה אשמה, אין הצדקה לגרור את אזרחי ישראל ל-5 סבבי בחירות".