אבידר: "אין סיכוי שאפיל ממשלה, הייתי מתפטר גם מתפקיד שר המודיעין"

בריאיון בלעדי לחדשות 13 מבהיר השר המתפטר מישראל ביתנו שאין לו כוונה להפיל את הממשלה ("אני אחזק"), מסביר שמשמעת קואליציונית צריכה לחול על כולם ומדבר גם על היחסים עם אביגדור ליברמן: "אנחנו לא משחקים ברוגז"

זמן צפייה: 06:01

השר לשעבר אלי אבידר, שהתפטר השבוע מתפקידו כשר בלי תיק, התראיין הערב (רביעי) לליאור קינן במהדורה המרכזית, רגע לפני שהוא חוזר לכנסת ומוסיף עוד כאב ראש לראשי הקואליציה. "הקלה חד משמעית, זה הגיע שלושה חודשים מאוחר מדי", אמר אבידר בריאיון, "מיד כשאלעזר שטרן הסיר את המועמדות שלו רציתי לחזור, אבל ראשי הקואליציה אמרו לי לחכות".

"תואר של שר לא עושה לי את זה, תפקיד כלכלי או דיפלומטי לא עושה לי את זה", הוסיף אבידר, "באתי לפוליטיקה כדי להשפיע - נעשה את זה מהכנסת". בתשובה לשאלה אם גם היה מתפטר ותוקף את הממשלה גם אם היה מקבל את תיק המודיעין ענה אבידר: "ברור, איפה השאלה בכלל".

"אני לא יודע לשבת בשקט", הסביר השר לשעבר, "מאז אותו פיצוץ סביב איכוני השב"כ אמרתי גם לצד של בנט וגם לצד של לפיד שכל סוגיית המינוי כבר פחות רלוונטית, כי זו מדיניות שקשה לי לחיות איתה". כשנשאל על היחסים עם יו"ר מפלגתו אמר אבידר: "עם ליברמן החלפתי מילה בישיבת הממשלה האחרונה, אנחנו מדברים, זה לא ילדים בכיתה ג'. אהבה ונאמנות אני מחפש בבית, לא בפוליטיקה".

"הממשלה הקודמת והאלטרנטיבה הם דבר גרוע מאוד לעם ישראל", הוסיף אבידר, "הממשלה הזאת היסטורית - שמונה מפלגות, מהימין השמרני ועד למפלגה ערבית לא ציונית, זו הקואליציה שחלמתי עליה, זה הדבר שגרם לנו להיות שנה וחצי ברחובות כדי שדבר כזה יקרה, אבל לא יכול להיות שבחלק מהדברים הממשלה מתנהגת יותר גרוע מהאלטרנטיבה".

לסיכום התייחס אבידר לעתידו בכנסת: "אני לא סוחט את הממשלה לתפקידים, אני היחידי בקואליציה שאמר מהיום הראשון שאעשה הכל כדי שהממשלה תחזיק ארבע וחצי שנים. אני חוזר לכנסת, אבוא בדברים עם ראשי הקואליציה ונגיע להסכמות. אין סיכוי שאני אפיל את הממשלה, להיפך, אני אחזק. זה חשוב שהרוטציה תתקיים. בנט לא מחויב לרוטציה והתפקיד שלנו לגרום לזה".