ביקורת ראשונה בכחול לבן על נאום נתניהו: "לא אהבתי את הסגנון"

איתן גינזבורג התייחס למתקפה של רה"מ נגד גורמי האכיפה בפתח משפטו, ואמר על החוק הצרפתי כי "אני לא בעדו - אבל צריך לקיים על זה דיון". שמולי: "הדברים שנאמרו לא מקובלים עלינו"

זמן צפייה: 14:40

יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג התייחס הבוקר (שלישי) בביקורת מסוייגת למתקפה של רה"מ בנימין נתניהו נגד מערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק בפתח משפטו ביום ראשון, ואמר כי "אני מצטער על הנאום הזה. אני לא חושב שזה נאום לתפארת. אני לא אהבתי את הסגנון, לא חושב שזו הדרך שבה צריכים לדבר על מערכת המשפט. מערכת המשפט יודעת היום שבראש המערכת עומד שר המשפטים שמגבה אותה". את הדברים אמר בריאיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103.

גינזבורג התייחס גם לביקורת על השתיקה של כחול לבן נוכח הדברים הקשים שנאמרו על ידי נתניהו ואמר כי "אנחנו לא מדברים בצורה מתלהמת ובצורה קיצונית אלא בצורה ממלכתית. אבל אנחנו כן אומרים באופן מפורש שאנחנו ניצבים לצד שלטון החוק, לא ניתן לפגוע במערכת המשפט, לא ניתן להעביר חוקים שאנחנו התנגדנו להם".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כמו כן, גינזבורג התייחס לחוק הצרפתי, אליו מפלגת כחול לבן התנגדה פומבית לאורך כל מערכת הבחירות ,ואמר כי "העניין של החוק הצרפתי זה עניין שצריך לדון בו. כל השיח נגד החוק היה סביב הימלטות מהעמדה לדין של נתניהו, זה כבר לא יקרה כי המשפט שלו החל. ולכן לגופו של חוק אנחנו נבחן את הדבר הזה. אני לא בעד החוק הזה באופן אישי, אני חושב שהוא לא נכון, אבל צריך לקיים על זה דיון לראות מה הוא מגלם בתוכו".

בתוך כך, שר העבודה והרווחה איציק שמולי התייחס גם הוא לדברי נתניהו בריאיון בכאן רשת ב' ואמר כי "אחרי קדנציה מרובת מהלכים, שבה ניסתה הממשלה לקדם תהליכים שיבצרו את ההליך המשפטי או יקעקעו חלק ממוסדות החוק במדינה, ראש הממשלה התייצב במשפטו. ברור שהדברים שנאמרו לא מקובלים עלינו, אנחנו מתנגדים להם בכל תוקף".

חבר הכנסת איתן גינזבורג מנהל את ישיבת השבעת הממשלה
חבר הכנסת איתן גינזבורג מנהל את ישיבת השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

"אני מאמין במערכת שלטון החוק, ואני מאמין שכשמנסים לצייר תמונה כאילו מנסים לרדוף אדם מסוים - זה לא מקובל עליי. אני מאמין בשלטון החוק ומאמין שגורמי אכיפת החוק יעשו הכל כדי שהאמת תצא לאור במשפט נתניהו. היו אמירות שלא נגיע לרגע הזה של משפט רה"מ, אבל אנחנו חיים במדינת חוק".

איציק שמולי
איציק שמולי | צילום: החדשות 13