אחרי כהנא: גם שירלי פינטו מימינה מצטרפת לגנץ

חברת הכנסת שירלי פינטו מצטרפת למחנה הממלכתי של גנץ-סער-איזנקוט ומצטרפת בכך למתן כהנא שגם עזב את ימינה לטובת המפלגה המשותפת. טרם ברור באיזה מקום היא תשובץ

שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער וח״כ שירלי פינטו
שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער וח״כ שירלי פינטו | צילום: אלעד מלכה

חברת הכנסת שירלי פינטו הודיעה היום (שני) כי היא מצטרפת למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, ותוצב במקום ברשימה השייך למפלגת תקווה חדשה. פינטו עוזבת בכך סופית את ימינה, המפלגה שבה הייתה חברה וכיהנה מטעמה כחברת כנסת בכנסת האחרונה.

ח"כ פינטו מצטרפת למתן כהנא שעזב גם כן את ימינה, והצטרף למפלגה המשותפת של גנץ יחד עם גדעון סער וגדי איזנקוט. פינטו צפויה להוביל את המטה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות. שמות מצטרפים נוספים יפורסמו בקרוב.

חברת הכנסת שירלי פינטו
חברת הכנסת שירלי פינטו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן השר מתן כהנא הצטרף בשבוע שעבר לרשימתם המאוחדת של שר הביטחון, שר המשפטים והרמטכ"ל לשעבר איזנקוט, וכדי שיוכל להתפלג ממפלגת ימינה - ראש הממשלה החלופי נפתלי בנט נכנס לתמונה, והתפצל עמו מהמפלגה שהקים ובראשה עמד עד לא מזמן.

מתן כהנא דיון ועדת הכנסת עמיחי שיקלי ימינה
השר כהנא בדיון ההכרזה על שיקלי כפורש | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי הצטרפותו, צייץ כהנא בחשבון הטוויטר שלו: "ההשתלבות ברשימת המחנה הממלכתי בהנהגת שר הביטחון בני גנץ, לצד שר המשפטים גדעון סער, ורא"ל במיל' גדי איזנקוט אינה פרסונלית. אני שליח של ציבור ושל דרך. שליחות זו מלווה אותי כבר למעלה משלושים שנה. המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי, אלו המאמינים שצריך לחזק את צביונה היהודי של מדינת ישראל בהסכמות רחבות".

המפלגה החדשה תחת השם "המחנה הממלכתי" קיבלה 12 מנדטים בלבד בסקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס, אשר פורסם לפני כשבוע במהדורה המרכזית. מדובר בעלייה של מנדט אחד בלבד לעומת סקר חדשות 13 שפורסם בשבוע לפני כן.

ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער
גנץ וסער מכריזים על איחוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הצטרפותו של איזנקוט, שהודיע לפני כשבוע על כניסתו למערכת הפוליטית וחבירתו לגנץ ולסער, לא משפיעה גם על מפת הגושים – גוש הימין בראשות בנימין נתניהו מקבל 60 מנדטים מול 54 מנדטים למפלגות המרכיבות את הקואליציה היוצאת.

הרמטכ"ל לשעבר, איזנקוט, ניסח מסמך התחייבות לאנשים שיצרף כחלק מרשימת המחנה הממלכתי ובמסגרתו הם יחתמו כי אם לא יהיו מרוצים בקואליציה, אם המפלגה תהיה חלק ממנה, הם לא יתפלגו ממנה אלא יתפטרו ויחזירו את המנדט.

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער

עם זאת, יש לציין כי למסמך אין כל מחויבות משפטית אלא ציבורית בלבד. בנוסף, איזנקוט פעל לייצר אופק של דמוקרטיזציה בדמות מוסדות ופריימריז בהמשך. הניסיון מלמד שמפלגות עם מנגנון בחירה יש להן סיכוי לשרוד יותר לאורך זמן.