נתניהו הציג את תוכנית החומש למזרח י-ם: "מאחדים את ירושלים"

תוכנית חומש לשנים 2028-2024 אושרה בישיבת הממשלה והוצגה בהצהרה משותפת של נתניהו, סמוטריץ', פרוש ומשה ליאון. נתניהו והשרים הציגו את פרטי התוכנית: "החלטה בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים שתשנה את פני העיר"

נתניהו, פרוש, סמוטריץ וליאון בהצהרה לתקשורת
נתניהו, פרוש, סמוטריץ וליאון בהצהרה לתקשורת | צילום: משרד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר ירושלים מאיר פרוש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש עיריית ירושלים משה ליאון התייחסו היום (ראשון) בהצהרה משותפת להחלטת הממשלה לצמצום פערים חברתיים-כלכליים במזרח ירושלים. נתניהו אמר כי "אנחנו בונים את ירושלים, מחזקים את המשילות ומאחדים את ירושלים".

"הממשלה שלנו דואגת לכל אזרחי ותושבי מדינת ישראל ומחזקת את המדיניות שלנו לטובת ירושלים מאוחדת וחזקה תחת ריבונות ישראל", אמר נתניהו בפתח ההצהרה. "הבאנו לממשלה החלטה לטובת תושבי מזרח ירושלים. החלטה בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים שתשנה את פני העיר".

"ההחלטה כוללת פיתוח מסיבי של תשתיות, רפורמה בבריאות, רפורמה ברווחה, הגברת הביטחון האישי, הגדלת התעסוקה וזכאי תעודות בגרות. אנחנו בונים את ירושלים, מחזקים את המשילות ומאחדים את ירושלים".

Whatsapp Image 2023 08 20 At 1
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: קובי גדעון / לע״מ

בישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר הציג השר פרוש את תוכנית החומש לשנים 2028-2024 למזרח ירושלים, בהיקף של 3.2 מיליארד שקלים שנוגעת בנושאים רבים בתחום החיים של תושבי השכונות הערביות. פרוש אמר כי "הממשלה משקיעה באוכלוסייה הערבית, לא בגלל שההשקעה בה תתבטא בתוספת של אצבעות לקואליציה, כפי שהיה בממשלה הקודמת. אנחנו משקיעים בהם מיליארדים כי זה הדבר הכי האנושי שיש לעשות, ואנו עושים את זה עם כל הרצון ועם כל הלב".

השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש | צילום: יהודה חיים, פלאש 90

בנוסף, הממשלה אישרה החלטה על תקצוב של כמיליארד שקלים לפרוייקטי תחבורה במזרח ירושלים ותקצוב כביש הטבעת המזרחי. 230 מיליון שקלים יוקצו לקידום כביש הטבעת המזרחית על ידי חברת מוריה. מטרת הכביש היא להוות עורק תחבורתי ראשי שיאפשר הגעה מהירה מצפון לדרום מבלי להיכנס לפקקים של מרכז העיר.

השר לביטחון לאומי איתמר איתמר בן גביר התנגד להחלטה לפיתוח מזרח ירושלים ואמר בדיון כי "חשוב לא רק כסף לאוכלוסיה האזרחית, אלא קודם כל למשילות. אבל לא פחות מכך, גם לגבי הכספים שמעבירים לחינוך, לבריאות ולכל מיני מקומות, צריך לדאוג שהכסף לא רק עובר אלא הולך למקומות הנכונים. אני מאוד מוטרד שכסף שיעבור ילך למחוזות לא נכונים ולמקומות שיעשו בהם שימוש לרעה".