השר הממונה על ההילולה במירון מתפטר: "לא ניתנו לי סמכויות"

במכתב ששיגר לראש הממשלה נתניהו אמר השר מאיר פרוש כי הוא מתפטר מתפקידו בשל חילוקי דעות: "במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות, מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי". הצעד מגיע כחודשיים וחצי לפני ל"ג בעומר

השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש | צילום: יהודה חיים, פלאש 90

שר ירושלים ומורשת, מאיר פרוש (יהדות התורה), הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתפטר מתפקידו כממונה על ההילולה במירון - חודשיים לפני ל"ג בעומר. במכתב ששיגר לראש הממשלה כתב השר פרוש: "במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות, ושבו הסמכויות מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים ולמשרד לשירותי דת, והמרכז הארצי מתנגד בתוקף להוצאת כלל הסמכויות והתפקידים הנוגעים לניהול ההילולא מידיו - מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי ולממש את האחריות שהפקידה בידיי הממשלה".

אסון מירון
כוחות ההצלה לאחר האסון במירון לפני כמעט שנתיים | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לדברי פרוש, "באשר להתקשרות עם חברת הפקה לצורך הפקת האירוע הוערמו על משרדי קשיים. בפגישה שהתקיימה אתמול בין נציגי משרדי לנציגי המשרד לשירותי דת ונציגי המרכז למקומות הקדושים, הודיעו לראשונה מנכ"ל המשרד לשירותי דת ונציג המרכז למקומות הקדושים ש'לא יקום ולא יהיה', וכי המרכז למקומות הקדושים מתנגד למתווה ההתקשרות עם חברת ההפקה המוצע על ידי המשרד - מצב אשר לא מאפשר את העברת ניהול אירוע ההילולה לידי, כמתחייב".

"יצוין כי המתואר לעיל מנוגד להסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד בראשותך לבית סיעת יהדות התורה. אשר על כן, ובנסיבות שבהן המפיק של ההילולה אינו כפוף אלי ואף חברת הבקרה עליו אינה כפופה אלי, אני מודיע בזאת בניגוד להחלטה הנ"ל בנסיבות העניין כאמור אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עליי בישיבת הממשלה לכהן כשר ממונה לניהול ההילולה השנה", הוסיף פרוש.

מתחם ההילולה במירון
מתחם ההילולה במירון | צילום: מטה ההסברה להילולת רשב''י

לפני קצת יותר משבוע, יו"ר החקירה של אסון מירון, השופטת בדימוס דבורה ברלינר, שיגרה גם היא מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו נאמר כי "תמונת המצב לקראת ההילולה הקרובה מדאיגה". לדברי ברלינר, "לוועדה הגיע מידע לפיו יש קשיים בהיערכות ומחלוקות בין הגורמים השונים".