נתניהו: "המחאה לשחרור החטופים מחזקת את דרישות חמאס"

רה"מ אמר כי ההפגנות למען החטופים מחזקות את דרישות חמאס. המשפחות תקפו: "תקן את המחדל במקום לנזוף". על הנתק עם מצרים שנחשף בחדשות 13: "דואגת לאינטרסים שלה, אני לשלנו". על קטר: "לא חוזר בי". ועדת חקירה? "רק בתום המלחמה". על האג: "דרא"פ - בשליחות חמאס"

זמן צפייה: 02:58

ברקע החרפת המשבר עם מצרים וקטר, המשך הלחימה ברצועת עזה ובגבול הצפון, מאבק משפחות החטופים, החלטת בית הדין בהאג וסערת אונר"א: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה בקריה שבתל אביב. הוא התייחס למחאת משפחות החטופים, ואמר כי היא "מחזקת את דרישות חמאס". במטה למען השבת החטופים והנעדרים תקפו את "דבריו החמורים של ראש הממשלה. אנו מצפים ממנו לזכור שהוא נבחר ציבור שתפקידו לתקן את המחדל, ולא לנזוף במי שבני משפחתם נחטפו. לו היו נעה, יאיר ואבנר מוחזקים כעת בידי חמאס במנהרות עזה בידי מרצחים מתועבים, היו נתניהו ורעייתו נלחמים על חייהם איתנו במתחם המשפחות בכיכר החטופים".

באשר להרחקת המפגינים מביתו בקיסריה אמר ראש הממשלה: "אני לא נותן הנחיות, אלא גורמי הביטחון, אפילו לא ידעתי על כך". ראש הממשלה נשאל גם על ההפגנות במעבר כרם שלום והניסיון לחסום משאיות סיוע לרצועה, והשיב: "בלי סיוע הומניטרי מינימלי - לא נוכל להשלים את המשימה. הנחיתי את הרמטכ"ל לטפל בזה".

בתשובה על שאלת חדשות 13, אחרי החשיפה במהדורה המרכזית בנוגע לנתק עם נשיא מצרים א-סיסי, כי קהיר "דואגת לאינטרסים שלה, אני לשלנו. היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין". על המשבר עם קטר אמר: "לא חוזר בי ממילה אחת שאמרתי. קטר מארחת את ראשי חמאס, ומממנת את הארגון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401272005' autoplay='0' credit='' desc='ההצהרה המלאה של רה"מ נתניהו' poster='' kid='1_mtuubbw8' duration='585']

ראש הממשלה נשאל גם על קריאתו של ראש שב"כ רונן בר להקים ועדת חקירה ממלכתית בהקדם, והשיב: "את החקירות והבדיקות צריך לעשות בגמר המלחמה - ולא בעיצומה. אני לא רוצה שקצינים, מפקדים ומדינאים יעסקו בלחפש עורכי דין. זאת טעות. הממשלה היא זו שתחליט בעניין בבוא העת ולא הגורמים הכפופים לה".

באשר לסערת חברת הכנסת טלי גוטליב, שטענה כי מנהיגת המחאה בקפלן נועדה עם ראש המוסד וכי בעלה שוחח עם מנהיג חמאס סינוואר ערב המלחמה, אמר נתניהו: המשרד שלי גינה את דבריה של ח"כ גוטליב. לחשוף זהות של איש שב"כ זה לא ראוי. יש הרבה דברים הזויים שנאמרים - גם באופוזיציה".

רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: תומר אפלבאום / פול
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: תומר אפלבאום / פול
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: תומר אפלבאום / פול

בדומה להצהרותיו הקודמות, נתניהו תקף שוב את התקשורת ואמר: "אני נלחם בחמאס - ואתם נלחמים בי", וכינה את שאלות העיתונאים "מגמתיות, לא הגונות ולא נכונות". כמו כן, אמר רה"מ: "יש מי שבוחרים להטיל ספק בנחישות שלנו וביכולתנו לנצח. קולות מרפי הידיים, בהם 'לשעברים', מנסים לזרוע דכדוך, ספק ופסימיות. אך הם מיעוט קטן, והם טועים ומטעים". נתניהו נשאל גם על ארגונים "מעודדי השתמטות" שהממשלה מממנת במגזר החרדי, והשיב: "הצלחנו לגבש הסכמה לאומית ואתה (העיתונאי) רוצה להמשיך לפורר את זה. אני יכול גם להגיד אילו תיאטראות אנחנו מממנים, אילו הצגות עולות שם, ובאילו הגדרות קוראים שם לישראל".

נתניהו הציג בהצהרתו ספר "מיין קאמפף" בשפה הערבית, שלדבריו, לוחמים איתרו בבית בעזה. "היום יום השואה הבינלאומי" אמר, "הם מחנכים את ילדיהם על ספרות אנטישמית ונאצית. בשמם באה דרום אפריקה להאג. עצם הנכונות לדון בטענה המגוכחת של רצח עם בעזה - מוכיחה שלא למדו דבר מהשואה. אנחנו למדנו שנגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

רה"מ נתניהו מציג את "מיין קאמפף בערבית
רה"מ נתניהו מציג את "מיין קאמפף בערבית | צילום: תומר אפלבאום / פול

היום, לאחר שבחדשות 13 פורסם כי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, לא נענה לניסיונות התקשרות מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בצל המלחמה בעזה, צוטטו גורמים מצריים ב"וול סטריט ג'ורנל" באמרם כי יחסי ישראל-מצרים נמצאים בנקודת שפל של שני עשורים, ואף כי בקהיר דנו בהחזרת השגריר מישראל - זאת בהמשך לטענות ישראל בבית הדין בהאג כי קהיר אשמה בכישלונות באספקת סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח. עוד מעיבים על היחסים: אזהרות מצרים לגבי דחיקת פליטים פלסטינים לשטחה, פעולות ישראליות אפשריות בגבול מצרים עם רצועת עזה, והמצור החות'י על הים האדום שממשיך לפגוע בהכנסות מצרים מתעלת סואץ.