קטר נגד נתניהו: "מכשיל את המגעים מסיבות פוליטיות"

דובר משרד החוץ הקטרי מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה - וכינה את התבטאויותיו האחרונות בנוגע למאמצי התיווך של דוחא "חסרות אחריות והרסניות". הוא אף טען כי נתניהו חוסם את הליך התיווך, "כנראה כי זה משרת את הקריירה הפוליטית שלו - במקום להציל חיי חפים מפשע - בהם החטופים"

זמן צפייה: 00:45

שתי המתווכות הגדולות בעסקת החטופים במשבר עם ישראל: לאחר שהערב (רביעי) פורסם בחדשות 13 כי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסתה לתאם לאחרונה שיחה בינו לבין נשיא מצרים א-סיסי - וסורבה, כעת גם קטר מותחת ביקורת חריפה על התבטאויותיו של נתניהו לגבי תפקודה של דוחא כמתווכת מול חמאס.

דובר משרד החוץ של קטר, מג'ד אל-אנסארי, כתב באנגלית בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מזועזעים מההתבטאויות המיוחסות לנתניהו. הן חסרות אחריות והרסניות - אך אינן מפתיעות". הוא הוסיף כי נתניהו "חוסם ומערער את הליך הגישור, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו, במקום לתת עדיפות להצלת חיים של חפים מפשע, כולל בני הערובה הישראלים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על דבריו של א-אנסארי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קטר היא מדינה תומכת טרור, מממנת טרור ואחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל. היחס של המערב כלפיה צבוע ומבוסס על אינטרסים כלכליים פסולים. דבר אחד ברור: קטר לא תהיה מעורבת בכי הוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה".

מוקדם יותר החודש פורסם בחדשות 13 כי ברקע חוסר ההתקדמות במשא ומתן, נתניהו הביע את מורת רוחו לגבי התפקוד הקטרי במגעים, והנחה להגביר את הלחץ עליהם. ראש הממשלה אף ביקש לבדוק התקדמות בציר של תיווך מצרי, אם הלחץ על דוחא לא יסייע.

קטר, נזכיר, היא שחקנית מרכזית במאמצי התיווך בין ישראל לחמאס, כאשר רק בשבוע האחרון הושגה באמצעותה העסקה להעברת התרופות לחטופים בעזה, שאף הגיעו למצרים במטוסי חיל האוויר הקטרי.