אמסלם: "אין מינוי במדינה הזאת שעובר בלי בגץ-שמגץ"

יממה אחרי הניצחון הגדול של גוש נתניהו בבחירות, ח"כ דוד אמסלם מהליכוד התראיין במהדורה המרכזית, ואמר כי "במדינת ישראל אין דמוקרטיה הלכה למעשה, זה אצטלה". על חקיקת פסקת ההתגברות אמר: "זה צריך לקרות באופן מיידי"

זמן צפייה: 08:00

יממה אחרי הניצחון הגדול של גוש נתניהו בבחירות, ח"כ דוד אמסלם התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, ואמר כי "אין דמוקרטיה במדינת ישראל הלכה למעשה, זה אצטלה". אמסלם הוסיף: "כאילו יש בחירות ומתחת מנהלים את זה אנשים אחרים. אין מינוי במדינה הזאת שעובר בלי בג"ץ-שמגץ וכל העמותות".

על דרישתו להיות שר המשפטים אמר אמסלם: "אני לא הצגתי דרישה אולטימטיבית, זה לא בא מחמדנות. פעמיים הצעתי להתפטר כשהייתי שר, פעם כדי שבנט ייכנס ועוד פעם בגלל סיבה אחרת. אין לי אובססיה להיות שר, יש לי אובססיה לתקן את מדינת ישראל. אני עובד בכל הסוגיות המשפטיות כבר שש שנים בכנסת, אני היחיד בליכוד במציג הצעות חוק ומתעמת עם כל העולם ואשתו, כולל באולפנים. לכן יש לי משנה סדורה - זה הצלת מדינת ישראל לטעמי. אני חושב שאנחנו חייבים לחזק את הזהות היהודית ואת הדמוקרטיה".

"צריך לחזק את המשילות", הוסיף אמסלם, "ובוודאי צריך לחזק את זכויות האדם במדינת ישראל שהשמאל מעולם לא דאג לזה. היינו צריכים לדבר על זה במערכת הבחירות, בן גביר וסמוטריץ' נכנסו לנישה הזאת ובגלל זה הם גם התחזקו. מדינת ישראל היא מבחינתי מעל הכל, מעל הליכוד ובטח שמעל אמסלם".

"היות ונעשה לי עוול, אני יודע איפה נעשה העוול", הסביר, "אני יותר בעל ניסיון ולכן אני יודע איפה לחפש. כשאני ניסיתי למנות דירטורית בכפר הירוק, למנות רמטכ"ל נותנים. לא שמענו עד היום את קולה של היועצת המשפטית, אני אפילו לא יודע איך היא נשמעת".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו עולה לנאום בליל הבחירות
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו עולה לנאום בליל הבחירות

על הדרך לתיקון המערכת המשפטית אמר אמסלם: "אני לא יודע מה זה לדרוס. מדינה בלי מערכת משפט חזקה היא לא דמוקרטיה. גם במשטרים דיקטטוריים יש בתי משפט, אתה צריך שבית המשפט יהיה אמיתי, שהציבור יאמין לך. אין לבית המשפט את אמון הציבור. בכל העולם פוליטיקאים ממנים את השופטים, וזה לא הפוליטיקאים זה הציבור, הציבור שלח אותי. זה יחזק את אמון הציבור במערכת המשפט".

על חקיקת פסקת ההתגברות אמר: "זה צריך לקרות באופן מיידי, הרי לא יעלה על הדעת שבית משפט פוסל את החוקים של הכנסת. זה אבסורד, השאלה הזאת בכלל לא הייתה צריכה לעלות. הרי ברור שבכל משטר דמוקרטי הציבור בוחר את נציגיו והם מחוקקים. זה לא שעשרה שופטים קמים בבוקר מביאים את עולם הערכים שלהם ומנהלים את המדינה".