אמסלם לנתניהו: "מנה אותי לשר המשפטים או שלא אכנס לממשלה"

אחרי שנבחר למקום החמישי ברשימת הליכוד, ח"כ דודי אמסלם לא מתכוון להתפשר, לא על התפקיד ולא על השינויים שהוא מתכנן במערכת המשפט. בריאיון ל"לפני החדשות" שישודר מחר הוא אומר, בין היתר: "אנחנו הולכים לתקן את מערכת המשפט, אמנה יועץ משפטי שיעזור לי לתפקד". צפו בקטע מהדברים

זמן צפייה: 03:09

אחרי שנבחר למקום החמישי ברשימת הליכוד, ח"כ דודי אמסלם לא מתכוון להתפשר, לא על התפקיד ולא על השינויים שהוא מתכנן במערכת המשפט. בריאיון שישודר מחר (חמישי) בתכנית "לפני החדשות" עם ליאור קינן וספי עובדיה בחדשות 13, אמסלם ידבר בפתיחות על התוכניות שלו ליום שלאחר הבחירות.

מי שצריך להתעניין בדבריו של אמסלם הם לא רק בכירי מערכת המשפט או בכירי גוש לפיד אלא גם יו"ר האופוזיציה - בנימין נתניהו. אמסלם מגיע עם תכניות לא מתפשרות בנוגע למערכת אכיפת החוק, יש שיאמרו שהן אף "דורסניות" כלפי הסדר הקיים, והוא גם מבהיר ליו"ר המפלגה שלו נתניהו שאם הוא לא יקבל את תיק המשפטים ואם לא ייושמו כל הרפורמות שלו - הוא יישאר מחוץ לממשלה.

בית המשפט העליון בירושלים
תכניות לא מתפשרות בנוגע למערכת אכיפת החוק. בית המשפט העליון בירושלים

"מערכת המשפט היא חשובה למדינה, חשובה לעם ישראל", אומר אמסלם. "אנחנו הולכים לתקן אותה. היא עקומה היום ברמות בלתי נתפסות. קודם כל, פסקת ההתגברות, זה הדבר הראשון" שיטפל בו כשיכנס לתפקיד שר המשפטים. לדבריו, "הוועדה לבחירת שופטים צריכה להיות מורכבת רק מפוליטיקאים. צריכים להיות שרים וחברי כנסת".

אמסלם הוסיף: "אני אמנה יועץ משפטי שיעזור לי לתפקד. החוק הצרפתי יעבור גם הוא. החוק הזה הכרחי למדינת ישראל. החוק יקבע כי ראש ממשלה אותו רוצים לחקור - לא יוכל להיחקר בתקופת כהונתו". אמסלם שלח מסר לנתניהו ואמר כי "אם אני לא אהיה שר המשפטים, לא אהיה שר אחר. אני חושב שצריך לעשות את העבודה". לדבריו, "אם אני לא אהיה שר משפטים - אני לא אכנס לממשלה".

את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כינה אמסלם "שפוטה של סער. לא מתאימה ולא ראויה", הוא אף קרא "להעיף אותה". לדבריו, "אני לא מתכוון להיכנס לממשלה שלא מתכוונת לטפל בכל נושא ולתקן את מערכת שלטון החוק. היום זה הדבר הכי מעוות, הכי עקום, הכי מסוכן למדינת ישראל. אני רואה בזה סכנה קיומית למדינה".