מנהלת רשות החברות נגד אמסלם: "התנהגות מבזה כלפי עובדי ציבור"

העימות הפומבי בין השר הממונה על רשות החברות, לבין מנהלת הרשות נמשך בדמות מכתב נוסף ששלחה רוזנבוים לנתניהו - ובו דרשה שיתערב. רוזנבוים כתבה כי "השר אמסלם נתן ראיון במסגרתו התייחס אליי באמירות פוגעניות. הכפשות בוטות אלה לא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי"

השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים
השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, אלעד מלכה

העימות הפומבי בין מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים והשר הממונה על הרשות דודי אמסלם נמשך היום (ראשון) עם מכתב נוסף שפרסמה רוזנבוים ובו התייחסה לדבריו של אמסלם בבוקר ופנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

העימות בין השניים החל לפני מספר שבועות והתבטא עד כה בעיקר במכתבים פומביים. רוזנבוים פנתה במכתבה לנתניהו ודרשה ממנו שיתערב בעניין. הפעם, רוזנבוים התייחסה בעיקר לדבריו של אמסלם בריאיון ל"קלמן ליברמן" ברשת ב'.

השר דודי אמסלם
השר דודי אמסלם | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

"היום, השר אמסלם נתן ראיון ארוך לתקשורת במסגרתו התייחס אליי באמירות פוגעניות ובהן: 'היא הרי מאכערית', 'היא לא כישלון, היא רקבון עמוק'", כתבה רוזנבוים. "ביטויים אלה ממשיכים ומחריפים התבטאויות משתלחות קודמות של השר נגדי, כגון 'מופקרת', 'אלימה', שמנכ"ל משרד ראש הממשלה כבר הודיע לי שאינן מקובלות על כבוד ראש הממשלה".

רוזנבוים הדגישה: "הכפשות בוטות אלה לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי. אך העלבת עובדי ציבור, בפרט על ידי שר ממונה, גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה, וכמי שהשר אחראי כלפיו על התפקידים שעליהם הוא ממונה, אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

בהמשך המכתב, הוסיפה מנהלת רשות החברות והטיחה האשמות באמסלם על פועלו כשר והנסיונות שלו למנות אנשים שאינם עומדים בתנאי הסף לתפקידי מפתח: "מצב זה פוגע באופן קשה באינטרס הציבורי, בשמירה על תפקודן של החברות הממשלתיות ובקופה הציבורית, ומוביל לנזקים קשים לחברות הממשלתיות".

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' הבוקר השר אמסלם התייחס לאופן מינוי התפקידים הבכירים העובדים תחתיו, ואמר כי "אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה, אנשים אני מכיר ומעריך". אמסלם הסביר והדגים: "אני לא יכול למנות אף אחד מחוץ לנבחרת (הדירקטורים). אלי אהרוני, חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה, שאני מכיר 40 שנה, עומד בקריטריונים ואני ניסיתי למנות אותו לפני שלוש שנים. אמרו לי שיש לו זיכה לליכוד".

כנשאל אמסלם על ידי המראיינים האם חלק מהמינויים עוסקים בחברים שלו, השיב: "בוודאי, את מי אני אמנה? התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. אני מגיש אנשים ראויים, אנשים טובים. התפקיד שלי זה למנות דירקטורים".