המשנה ליועמ"שית על חוק דרעי 2: פגיעה בשלטון החוק ובטוהר המידות

המשנה ליועמ"שית גיל לימון, פרסם חוות דעת בענין חוק דרעי 2 - שנועד לאפשר ליו"ר ש"ס לחזור לתפקידו כשר. לימון כתב כי "מדובר במקרה של שימוש לרעה בסמכות". עוד כתב כי ההצעה "מצטרפת לדברי חקיקה אחרים שמחלישים מנגנוני הגנה על שלטון החוק"

חבר הכנסת אריה דרעי

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, פרסם הבוקר (ראשון) חוות דעת בעניין חוק דרעי 2, וכתב כי הצעת החוק מהווה "שימוש לרעה בסמכות המכוננת" וכן כי היא מצטרפת לשאר מהלכי הרפורמה המשפטית שמחלישים את את מנגנוני ההגנה של שלטון החוק.

עו"ד לימון כתב את הדברים לקראת הדיון בחוק שייערך השבוע בוועדה המיוחדת שהוקמה. בחוות דעתו נכתב: "הצעת החוק היא יישום של 'הרפורמה המשפטית', היא מנטרלת את כוחו של בית המשפט העליון כגורם העליון במדינה לשמירה על שלטון החוק ועל טוהר המידות".

גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה
גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה

"ההצעה מסירה מגבלות משפטיות שחלות כיום על הרשות המבצעת", הוסיף לימון. "אנחנו סבורים שהצעת החוק כוללת פגמים מהותיים בהיבטי שלטון החוק – היא יוצרת "חור שחור" נורמטיבי של ביקורת שיפוטית. ההצעה מצטרפת לדברי חקיקה אחרים שמחלישים מנגנוני הגנה על שלטון החוק".

לסיכום כתב לימון כי "לא לשם כך נועדה הסמכות המכוננת של הכנסת, על כן אנו סבורים שמדובר במקרה של שימוש לרעה בסמכות המכוננת", בהתייחסו לחקיקת חוקי היסוד בכנסת.