שלח מקורבים עם מאות אלפי שקלים במזומן: התיק נגד דרעי - שנסגר

לפי חומר החקירה, מקורבים לשר הפקידו בצ'יינג' בי-ם כסף רב בכמה הזדמנויות שונות עבור דירה שדרעי רכש - אך לא רשמו את ההפקדה על שמו. המשטרה ושי ניצן סברו שיש להגיש כתב אישום בפרשה

זמן צפייה: 02:01

אחת הפרשיות שנחקרו בנוגע לשר הפנים אריה דרעי, שאותה החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור ולא להגיש בגינה כתב אישום, קשורה בחשד להלבנת הון על ידי תשלום של מאות אלפי שקלים במזומן - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

לפי חומר החקירה של המשטרה, דרעי שלח את אחד ממקורביו בכמה הזדמנויות שונות לצ'יינג' בירושלים, וצייד אותו בשקיות מלאות במאות אלפי שקלים במזומן בכל פעם. הכסף הועבר כתשלום עבור חלקו של דרעי בקבוצת רכישה שבסגרתה קנה דירה בשכונת גבעת שאול שבעיר. אלא, שהמקורבים לא רשמו את שמו של דרעי כשם המפקיד, מה שמהווה לכאורה ניסיון הסתרת ההון העצמי של השר - כלומר עבירת הלבנת הון.

עוד בחדשות 13:

בעקבות הסגר: שיעור האבטלה עלה במחצית השנייה של דצמבר ל-13.7%

הנתונים נחשפים: כמה מתחסנים לא הגיעו לקבל את המנה השנייה?

בעקבות התחלואה הגבוהה: נבחנת אפשרות לאיסור יציאה מהארץ

שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 13

המשטרה המליצה להגיש כתב אישום בפרשה, וקיבלה אור ירוק מפרקליט המדינה דאז שי ניצן, שסבר שיש די ראיות כדי להאשים את דרעי. אולם, היועמ"ש החליט לסגור את התיק בטענה שאין ראיות מספיקות כדי להרשיע אותו, ולא עדכן את הציבור בפרשה החמורה ביותר שנחקרה נגד דרעי.

גורם שמעורה בפרשה אמר לחדשות 13 כי אחת הסיבות שבגינן קיבל מנדלבליט את החלטתו היא שבתוך משרדי הצ'יינג' נשמר רישום פנימי לפיו מדובר בכסף של דרעי - מה שסתר את כוונת ההסתרה כביכול מצדו של דרעי. יש לציין כי עובדות המקרה דומות מאוד לכתב האישום שהוגש בזמנו נגד בנימין בן אליעזר.

מלשכת השר דרעי לא נמסרה תגובה.