המסר של ביטן לנתניהו ולוין: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע"

פרסום ראשון: באירוע לרגל ט' באב שנערך בראשון לציון, שלח חבר הכנסת מהליכוד מסר לבכירי מפלגתו, ואמר כי בשלבים הבאים של החקיקה המשפטית יתערבו ח"כים נוספים. עוד הוא אמר: "עילת הסבירות זאת לא המלחמה החשובה, אין בזה שום דבר"

זמן צפייה: 04:12

פרסום ראשון: באירוע לרגל ט' באב שנערך אמש (רביעי) בראשון לציון, שלח חבר הכנסת דוד ביטן מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין, כשהתייחס לחקיקה המשפטית ולאישור החוק לביטול עילת הסבירות ואמר כי "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע, בשלבים הבאים נתערב".

"אני בין אלו שגרמו לליכוד לעצור את הרפורמה וללכת לבית הנשיא", אמר ביטן באירוע, "וציפינו שנגיע להתקדמות כי זכותנו גם לעשות שינויים במערכת המשפט. בשביל זה נבחרנו, יש לנו רוב בכנסת. בזבזו את הזמן ובסופו של דבר גם עזבו את המו"מ. באותו רגע אני החלטתי לא להתערב יותר כי ברגע שהאופוזיציה עשתה מה שעשתה, זה לא סיבה להפסיק את השיחות".

"אני בעד פשרות, ואנחנו כן נתערב בשלבים הבאים", הוסיף ביטן, "לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע מה שקורה. אנחנו כן נתערב, אני אומר את זה בצורה מפורשת. אבל הנושא של עילת הסבירות זאת לא המלחמה החשובה. אין בזה שום דבר, בית המשפט ימצא את הדרך לעקוף את עילת הסבירות עם עילות אחרות. לכן המלחמה לא הייתה במקום".

ח''כ דוד ביטן לצידו של רה''מ נתניהו
ח''כ דוד ביטן לצידו של רה''מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יש נושא אחד שאולי יכול להשפיע", המשיך ביטן, "הימנעות מלעשות פעולה, זה דבר שכן יש בו שינוי מסוים. בגלל המאבק הגדול שיש בין הגושים, הציבור שלנו רצה להעביר את זה, ולכן העברנו את זה. להגיד שזה שינוי מהותי במערכת המשפט - התשובה היא לא. יש דברים אחרים שצריך לעשות בעיקר בנושא הפרקליטות והמשטרה, היינו צריכים להתחיל בזה ולא בדברים ששר המשפטים התחיל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307271219' autoplay='0' credit='' desc='ביטן: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע"' poster='' kid='1_qmpven3l' duration='191']

בחודש מרץ קרא ביטן לעצירת החקיקה, ובריאיון לכאן רשת ב' אמר כי "אין לנו ברירה. צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים, לא יקרה כלום". הוא הוסיף כי "יש קבוצת ח"כים בליכוד שמבקשת לרכך את הרפורמה. איפשרנו ללוין להוביל, אבל הגיע הזמן שהוא יתחשב גם בעמדות שלנו. גם אנחנו מייצגים ציבור בתוך הליכוד"

רה''מ נתניהו והשר לוין היום במליאת הכנסת
רה''מ נתניהו והשר לוין בכנסת, לפני אישור החוק לביטול עילת הסבירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החוק לביטול עילת הסבירות אושר בתחילת השבוע בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 64 תומכים ללא מתנגדים, אחרי שחברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה. אתמול הגישו 11 חברי כנסת מהליכוד הצעת חוק לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אך מהמפלגה נמסר כעבור זמן קצר כי "ההצעה כלל לא תואמה עם ראשי הקואליציה וראש הממשלה נתניהו לא היה שותף לה. הצעות חוק מסוג זה לא יקודמו ללא אישור ראשי הקואליציה ועל כן היא אינה עומדת על הפרק".

היום משך ח"כ אלי דלל את הצעת החוק ואמר: "לאור אי כוונתי לקדם אותו בכנסת הנוכחית ומרצון אמיתי וכנה לשיחות, פשרות והגעה להסכמות עם חבריי לאופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק. כולי תקווה שנדע ימים טובים ומאוחדים ושנגיע להסכמות רחבות בכל הקשור לאיזון הנדרש בין הרשויות"