מנהלת רשות החברות נגד אמסלם: "חוסר משמעותי בדירקטורים"

בשעה שהשר האחראי על רשות החברות הממשלתיות נחוש להדיח מתפקידה את מיכל רוזנבוים, החברות הללו מתרוקנות מרוב חברי הדירקטוריון - אלה שאמורים לפקח על התנהלותן. בתקופתו בתפקיד נחתמו כ-20 מינויים במהלך חצי שנה - לעומת כ-200 מינויים בשנה של הממשלה הקודמת

זמן צפייה: 02:16

השר דוד אמסלם נחוש בחודשים האחרונים להדיח מתפקידה את מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, והערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי החברות הללו מתרוקנות מרוב חברי הדירקטוריון - אלה שאמורים לפקח על ההתנהלות שלהן.

לפי הנתונים, יותר מ-300 דירקטורים חסרים בחברות הממשלתיות, ולפני כמה ימים פנתה רוזנבוים לשר אמסלם בכתב והתריעה מפני המצוקה שמשפיעה על הציבור כולו. במכתבה היא ציינה כי מאז שפנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כמה שבועות וביקשה את התערבותו יש התקדמות כלשהי, אך עדיין ניתן לראות שהרבה מינויים תקועים.

ממכתבה של רוזנבוים עולה כי יש התקדמות מול שר התקשורת שלמה קרעי, אשר אחראי על דואר ישראל, ומול שרת התחבורה מירי רגב, אשר אחראית על רכבת ישראל ועל הנמלים, אך לעומת זאת בחברות הביטחוניות או בחברות האנרגיה הכפופות לשר ישראל כ"ץ המינויים תקועים. בחברת החשמל, למשל, כ"ץ כבר הביא מועמדת משלו לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, אך אמסלם לא מאשר אותה, ובמצב הזה בעוד כמה חודשים לחברה לא יהיו מספיק דירקטורים כדי לכנס את הדירקטוריון.

חברת חשמל
חברת החשמל

בעבר כבר היו ויכוחים בין שרים שעיכבו מינויים כאלה, אך מנתוני רשות החברות עולה כי בתקופתו של אמסלם בתפקיד היו כ-20 מינויים במהלך חצי שנה, זאת לעומת כ-200 מינויים בשנה של הממשלה הקודמת.

מלשכת השר אמסלם נמסר בתגובה: "השר חתם על מינוי ומועמדות של כ-50 דירקטורים ב-19 חברות ממשלתיות השייכות לכמעט כל המשרדים. השר מתואם לגמרי עם השרים ומקיים שיח פעיל כדי לאייש את משרות הדירקטורים החסרים, והאריך כהונת דירקטורים בחברת החשמל. לצערנו מנהלת הרשות ממשיכה לזרות חול בעיני הציבור כדי לכסות על חוסר התאמתה לתפקיד".